Jak to będzie ze wdrozeniem F-16?

Zapraszam do dyskusji na temat samolotu wielozadaniowego dla Polskiego Lotnictwa.

Moderatorzy: Sawicz, Xlem, Drzemi

Awatar użytkownika
fly_jabko
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5593
Rejestracja: 10 paź 2003, 11:06
gadu: 4204020
Lokalizacja: kamieniec (EPPO,EPKS)

Post autor: fly_jabko »

czyli nie powstanie :P tak drogi prezent od wuja sama?? choc z drugiej marchewka... ale gdzie kij?? bo w tak dobra wole to janie wierze4 :P
Awatar użytkownika
suter
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3122
Rejestracja: 22 wrz 2005, 08:57
gadu: 0
Lokalizacja: EPPO, EPKS, EPPK
Kontakt:

Post autor: suter »

fly_jabko pisze:czyli nie powstanie :P tak drogi prezent od wuja sama?? choc z drugiej marchewka... ale gdzie kij?? bo w tak dobra wole to janie wierze4 :P
hehehe jakos ja tez
Xlem
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3411
Rejestracja: 30 sie 2005, 17:34
gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Xlem »

Nieco wiecej na
http://wiadomosci.onet.pl/1360941,11,item.html

Pomysł ma chyba więcej przeciwników, niż zwolenników, zważywszy ilu ludzi jest nieprzychylnych (delikatnie) Jankesom. Z drugiej srony to byłby jak dotychczas najlepszy gwarant bezpieczeństwa dla sredniego państwa wciśnietęgo pomiędzy dwóch bardzo agresywnych sasiadów.
Awatar użytkownika
Pawel_2404
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 332
Rejestracja: 11 mar 2006, 08:57
gadu: 4916526
Lokalizacja: Zgorzelec/Warszawa/BRWINÓW

Post autor: Pawel_2404 »

Obrazek
Awatar użytkownika
czachus
Wyróżniony!
Wyróżniony!
Posty: 1455
Rejestracja: 24 cze 2004, 11:28
gadu: 1666152
Lokalizacja: EPRA, EPRP,EPWA,EPMM

Post autor: czachus »

Pojebało ich do końca....
"...Nie wiem na co będzie trzecia wojna światowa, ale czwarta będzie na pewno na maczugi." - Albert Einstein
Awatar użytkownika
fly_jabko
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5593
Rejestracja: 10 paź 2003, 11:06
gadu: 4204020
Lokalizacja: kamieniec (EPPO,EPKS)

Post autor: fly_jabko »

wyraziscie napisane, ale oddajace sedno sprawy :P
Xlem
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3411
Rejestracja: 30 sie 2005, 17:34
gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Xlem »

Jak zwykle "pismaki" wywęszyły tylko wątek sensacyjny sprawy, pozostawiając jej sedno poza materiałem - totalne ogłupianie opinii publicznej.
Utrzymywanie Szkoły Oląt dla samej tradycj (czytaj kilkuset etatow - najdroższych dla brzuchatych generałów) to rzecz dosyć kosztowna dla budżetu - dla nas podatników.
Mamy XXI wiek i czasy asów przestworzy przeszły do histori. Dziś pilot nowoczesnej maszyny bojowej jest bardziej operatorem skomplikowanych systemów awionicznych niż lotnikiem (bez obrazy). Do szkolenia takich fachowców potrzeba nie tylko nowego (nowoczesnego) samolotu lecz także: progrmów nauczania, symulatorów, wykształconej i doświadczonej kadry. Co z tego ma dziś Dęblin?
Tworzenie wszystkiego od podstaw nie ma sensu. Tym bardziej dla szkolenia 20-30 ludzi rocznie. Nawet znacznie bogatsze państwa tworzą wspólne systemy szoleniowe. Co więc z planami utworzenia międzynaodowego cenrum szkoleniowego w Dęblinie - jedynego dla niego ratunku?
Nie ma też nic złego w korzystaniu z usług firmy prywatnej w której wykupuje się okresślone elementy szkolenia lub godziny lotu samolotów szkolno-treningowych. Takie są światowe tendencje. Tak jest po prostu taniej i efektywniej. A że część "starej kadry" musi szukać nowego zajęcia - cóz mi ich nie jest żal, ważniejsze jest dobro polskich skrzydeł - wysokie kwalifikacje pilotów.
Inna sprawa, że kazda nowa ekipa polityczna zmienia plany (jak w każdej dziedzinie) wywracając wszystko do góry nogami a to nie słuzy rozwojowi.
Taki jest mój poglad w tej sprawie.

Nieco szerzej o sprawie w NTW 8/2006.
Awatar użytkownika
Loma
Super aktywny
Super aktywny
Posty: 603
Rejestracja: 07 cze 2005, 21:17

Post autor: Loma »

A co z ENJJTP? Nie bylo by warto sie temu przyjzec?
"Yea, though I fly thru the Valley of Death, I shall fear no evil. For I am the meanest muthah in the Valley"
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Drzemi
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3777
Rejestracja: 26 mar 2004, 17:17
Lokalizacja: EPGD / EPMM
Kontakt:

Post autor: Drzemi »

Odnośnie Dęblina jeszcze: http://www.wp.mil.pl/artykul_wiecej.php?idartykul=2123.


BTW. To chyba pasuje bardziej do tematu Dęblin---kaput. ;)
Per Aspera Ad Astra
Jedrek
Mało aktywny
Mało aktywny
Posty: 29
Rejestracja: 31 maja 2006, 09:37
gadu: 0
Lokalizacja: Poznań-EPPO

Re: Jak to będzie ze wdrozeniem F-16?

Post autor: Jedrek »

Wg planu wprowadzania F16 pierwsza eskadra (a może dwie) w listopadzie 2008r.
miała osiągnąc gotowość operacyjną.
I co, nic nie słychac - cisza !??? Ktoś coś wie na ten temat ?
Xlem
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3411
Rejestracja: 30 sie 2005, 17:34
gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak to będzie ze wdrozeniem F-16?

Post autor: Xlem »

Po roku, jak widać poniżej wiele się zmieniło.
http://lotniczapolska.pl/F-16-beda-pelnic-dyzury,10220
F-16 będą pełnić dyżury
Od początku 2010 roku samoloty wielozadaniowe F-16 z 10 eskadry lotnictwa taktycznego będą mogły pełnić całodobowe dyżury w ramach sojuszniczego systemu obrony powietrznej NATINADS. Obecnie parę dyżurną wystawiają eskadry z Mińska Mazowieckiego i Malborka, wyposażone w samoloty MiG-29.
Najpierw bazująca w Łasku 10 eskadra lotnictwa taktycznego osiągnęła gotowość do zabezpieczania przestrzeni powietrznej państwa w systemie narodowym. – Od początku przyszłego roku nasza eskadra będzie mogła pełnić dyżury także w ramach zintegrowanego systemu obrony powietrznej NATO – NATINADS – mówi ppłk pil. Dariusz Malinowski, dowódca 10 elt. Za tydzień jednostka otrzyma w Warszawie przyznany przez dowódcę operacyjnego certyfikat, dzięki któremu będzie mogła wystawiać parę dyżurną, złożoną z samolotów F-16. Dotychczas takie dyżury pełniły 1 eskadra lotnictwa taktycznego z Mińska Mazowieckiego oraz 41 eskadra lotnictwa tatycznego z Malborka. Obie jednostki dysponują samolotami MiG-29 i mają za sobą udział w natowskiej misji dozoru przestrzeni powietrznej Litwy, Łotwy i Estonii Air Policing. Od 2010 roku dyżury będą mogły więc pełnić zarówno MiGi, jak i łaskie Jastrzębie. Dyspozycje parze dyżurnej może wydawać odpowiedni ośrodek dowodzenia NATO.
W najbliższy piątek, 4 grudnia, na macierzyste lotnisko w Łasku powrócą samoloty oraz lotnicy biorący udział w szkoleniu na terenie Hiszpanii. W ramach programu wymiany eskadr 23 listopada do Torrejon udał się 60-osobowy personel, w tym 9 pilotów. Polskie F-16 wykonują wspólne loty m.in. z hiszpańskimi Eurofighterami i Hornetami, a także samolotami z innych państw, uczestniczącymi w odbywającym się w Albacete turnusie Tactical Leadership Programme
ODPOWIEDZ