Jak to będzie ze wdrozeniem F-16?
Moderatorzy: Sawicz, Xlem, Drzemi
- Witold Łożyński
- Wyróżniony!
- Posty: 1484
- Rejestracja: 02 lut 2004, 00:50
- gadu: 4717552
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
czyli jak bumerang powraca temat samolotu szkolnego dla naszych pilotów. szkoda, że dopiero teraz robi się o tym głośno.
nie żebym wierzył w spiskową teorię dziejów, ale albo ktoś mocno zaspał albo.... $$$
obawiam się, że skutek tego będzie taki, że za ciężkie pieniądze nasi piloci będą się szkolić za granicą, my będziemy bez samolotu szkolnego a Dęblin padnie.
nie wiem ile czasu potrzeba na wyszkolenie pilota Hawka (czy jakiegoś innego Talona) do rangi instruktora, ale czasu praktycznie już nie ma. musimy zakupić/wypożyczyć samoloty szkolne bo jakoś nie wyobrażam sobie szkolenia pilotów na dwumiejscowych F-16. w krótkim czasie samoloty te by zostały zajechane.
nie żebym wierzył w spiskową teorię dziejów, ale albo ktoś mocno zaspał albo.... $$$
obawiam się, że skutek tego będzie taki, że za ciężkie pieniądze nasi piloci będą się szkolić za granicą, my będziemy bez samolotu szkolnego a Dęblin padnie.
nie wiem ile czasu potrzeba na wyszkolenie pilota Hawka (czy jakiegoś innego Talona) do rangi instruktora, ale czasu praktycznie już nie ma. musimy zakupić/wypożyczyć samoloty szkolne bo jakoś nie wyobrażam sobie szkolenia pilotów na dwumiejscowych F-16. w krótkim czasie samoloty te by zostały zajechane.
Ostatnio w Dęblinie odbyła się kolejna konferencja na ten temat i kolejny raz ustatlono, że samolotem zaawansowanego szkolenia tym razem ma być Talon. Podobno istnieje realna szansa pozyskania za niewielką kasę tych samolotów. Na nich piloci mogli by się szkolić do statusu combat ready, oszczędzając przy tym resurs F-16 które mają służyć jeszcze wiele lat.
Tak więc trzystopniowy system szkolenia (Orlik - Iskra - Mig-29/21/F-16)
miałby zostać zastąpiony systemem szkolenia typu:
Orlik - "nastepca Iskry" - samolot zaawansowanego szkolenia (T-38 ), pilot już ze statusem CR mógłby przechodzić na MiGi-29 i F-16, (choć ćwiczenie startów i lądowań - co jest chyba u nas najważniejszym aspektem szkolenia mogłoby dalej odbywać się na Talonach )
Dużo mówiono też o utworzeniu międzynarodowego centrum szkolenia pilotów we WSOSP, które może być jedynym ratunkiem dla Dęblina. Być może wtedy samolotem szkolenia podstawowego zostały by czeskie ALCI ??
Tak więc trzystopniowy system szkolenia (Orlik - Iskra - Mig-29/21/F-16)
miałby zostać zastąpiony systemem szkolenia typu:
Orlik - "nastepca Iskry" - samolot zaawansowanego szkolenia (T-38 ), pilot już ze statusem CR mógłby przechodzić na MiGi-29 i F-16, (choć ćwiczenie startów i lądowań - co jest chyba u nas najważniejszym aspektem szkolenia mogłoby dalej odbywać się na Talonach )
Dużo mówiono też o utworzeniu międzynarodowego centrum szkolenia pilotów we WSOSP, które może być jedynym ratunkiem dla Dęblina. Być może wtedy samolotem szkolenia podstawowego zostały by czeskie ALCI ??
Ostatnio zmieniony 23 mar 2006, 20:49 przez alcatraz, łącznie zmieniany 2 razy.
- Witold Łożyński
- Wyróżniony!
- Posty: 1484
- Rejestracja: 02 lut 2004, 00:50
- gadu: 4717552
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Si, moj błąd bo nie przejzałem całego forum zanim napisałem ten temat
Ale chyba tu on bardziej pasuje
Co do maszynek szkolnych to jak juz pisaliście juz jest puźno/za puźno a przetargu nie widać i przed Radomiem raczej nie będzie... może ktoś wreszcie pujdzie po rozom do głowy i np rozpatrzy poważnie oferte Finów!
pozdro
- cougar
- Super aktywny
- Posty: 567
- Rejestracja: 08 wrz 2003, 16:16
- gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Już Ironowi jakiś czas temu zgłaszałem problem "cosia" "Coś" wysyłało PMy o jednakiej treści reklamujące jakieś strony internetowe. Niestety kasowałem wiadomości od "cosia" (wiem że powinno być 'czegoś', ale tak jest zabawniej ) i niszczyłem w ten sposób dowody. "Coś" dostało ikonkę spamera, ale widać przeniosło swoją działalność na widok publiczny. Jestem tylko ciekaw... czy "Coś" teraz napisze, że w zupełności się z Tobą, bądź mną, zgadza
- Drzemi
- Prawie moderator!
- Posty: 3777
- Rejestracja: 26 mar 2004, 17:17
- Lokalizacja: EPGD / EPMM
- Kontakt:
Cougar I completely agree with you... Znaczy się, mnoże by mu tak jakieś ostrzeżenie skrobnąć, typu: "Proszę Cię uprzejmie, nie zgadzaj się ze wszystkimi, bo dostaniesz bana." In inglisz of korzzz... Pewnie w ogóle polskiego nie zna, bo w temacie Fotki z Drzonowa wydaje mi się, że nie ma większego sensu jego wypowiedź (czyt. nie było się z czym zgodzić, chyba, że zgadza się, z linkiem z fotkami, albo tym, że Witek napisał, że padało...).
Ze mną też się może zgodzić.
Ze mną też się może zgodzić.
Per Aspera Ad Astra
- iron
- Super aktywny
- Posty: 447
- Rejestracja: 19 cze 2003, 15:05
- gadu: 0
- skype: ironek99
- Lokalizacja: Poznań-Krzesiny 31 Baza Lotnictwa Taktycznego
- Kontakt:
Na razie jak widać spammer na bardziej radykalne kroki nie mam dowodów. Jak otrzymam jakiekolwiek dowody mogę inaczej zareagować.
Może to jakiś automat. WIele takich atakuje forum oparte na phpBB. Już dwa razy były problemy. Ale spoko codziennie tworzy się kopia forum i bazy.
Może to jakiś automat. WIele takich atakuje forum oparte na phpBB. Już dwa razy były problemy. Ale spoko codziennie tworzy się kopia forum i bazy.
/admin http://www.31blot.sp.mil.pl
Nom, jak już o efy pytam to i w związku z wdrażaniem mam pytanko.
Kwestia tankowania, z kim i gdzie ewentualnie będzie ćwiczone tankowanie? Czy ODNy mają LINK-16? I ostatnie Kto podejmie się planowania (na podstawie doświadczeń) wykorzystanie efów w COP-ie? (nom, bo latający na nich piloci będą w eskadrach).
acha i jeszcze co z ograniczonym resursem na lądowania?
Kwestia tankowania, z kim i gdzie ewentualnie będzie ćwiczone tankowanie? Czy ODNy mają LINK-16? I ostatnie Kto podejmie się planowania (na podstawie doświadczeń) wykorzystanie efów w COP-ie? (nom, bo latający na nich piloci będą w eskadrach).
acha i jeszcze co z ograniczonym resursem na lądowania?
- Fitter/Viper
- Aktywny!
- Posty: 82
- Rejestracja: 21 mar 2006, 02:55
- gadu: 0
- Kontakt: