W Rzeszowie złożono 43 szt. F100-PW-229

Zapraszam do dyskusji na temat samolotu wielozadaniowego dla Polskiego Lotnictwa.

Moderatorzy: Sawicz, Xlem, Drzemi

Awatar użytkownika
tomash
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3397
Rejestracja: 03 wrz 2007, 13:24
Lokalizacja: Swarzędz

W Rzeszowie złożono 43 szt. F100-PW-229

Post autor: tomash »

http://www.f-16.net/news_article2747.html
February 18, 2008 (by Lieven Dewitte) - The Pratt & Whitney WSK PZL-Rzeszów facility has completed the assembly and testing of 43 F100-PW-229 engines for the Polish F-16s.

Rzeszów, in south east Poland, began assembling engines for F-16 fighter jets in 2006 as a result from the offset negotiations during the acquisition process of the aircraft.

The first F100-PW-229 engine manufactured at Rzeszów debuted during an inaugural aerial exercise of Poland's new F-16 aircraft at the Polish Peace Sky Program ceremony held on September 15th, 2006.

It is currently the first and only company in Europe and the third company in the world authorised to perform the acceptance tests of engines F-100. They would like to achieve the position of the European testing center for the F100-PW-229 engines, offering service for all countries using the F-16 fighter jest, with Greece among others.

In addition to the F100 assembly and test capability, Rzeszów is responsible for the manufacturing of several types of Pratt & Whitney commercial and military engine parts. The facility has more than 4,000 employees.

While several Polish firms have been producing aircraft engines for over half a century, most of these were licensed Soviet designs. Doing this work on the F100s demonstrated that Polish firms were capable of dealing with Western technology.
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"
Obrazek
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
Awatar użytkownika
eNwings
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5285
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
gadu: 11935913
skype: skysweeper52
Lokalizacja: ACES II

Post autor: eNwings »

Cytat z cytatu powyżej:
It is currently the first and only company in Europe and the third company in the world authorised to perform the acceptance tests of engines F-100. They would like to achieve the position of the European testing center for the F100-PW-229 engines, offering service for all countries using the F-16 fighter jest, with Greece among others.
Brzmi dumnie :D. Btw, wie ktoś może w jaki sposób F100 zmontowane w Rzeszowie trafiają do Texasu ? Płyną ? Lecą ?
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......
Awatar użytkownika
tomash
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3397
Rejestracja: 03 wrz 2007, 13:24
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: tomash »

Już kiedyś z Damianem zastanawialiśmy się nad tym... Wie ktoś coś? :)
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"
Obrazek
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
Maczek
Super aktywny
Super aktywny
Posty: 700
Rejestracja: 03 lip 2004, 23:20
gadu: 1926348
Lokalizacja: EPWR

Post autor: Maczek »

Gdzieś czytałem wzmiankę przy okazji jakiś części (podzespołów) do F-16, że silniki będą transportowane drogą morską.
Awatar użytkownika
tomash
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3397
Rejestracja: 03 wrz 2007, 13:24
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: tomash »

No w sumie, gdyby miały być transportowane drogą powietrzną to chyba byśmy o tym wiedzieli. :)
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"
Obrazek
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
Awatar użytkownika
fly_jabko
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5593
Rejestracja: 10 paź 2003, 11:06
gadu: 4204020
Lokalizacja: kamieniec (EPPO,EPKS)

Post autor: fly_jabko »

mnie też coś się kojarzy ze płyną
Awatar użytkownika
suter
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3122
Rejestracja: 22 wrz 2005, 08:57
gadu: 0
Lokalizacja: EPPO, EPKS, EPPK
Kontakt:

Post autor: suter »

tak czy siak ciesze sie i gratuluje Rezszowowi :D
Spitfire
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3381
Rejestracja: 11 kwie 2007, 09:43
gadu: 0
Lokalizacja: EPKS

Post autor: Spitfire »

http://www.wskrz.com/
11 marca 2002 r. firma WSK "PZL-Rzeszów" S.A. weszła w skład amerykańskiej korporacji United Technologies zrzeszającej takie firmy jak Pratt&Whitney, Hamilton Sundstrand, Carrier, Otis, czy Sikorsky. Po pięciu latach gruntownej restrukturyzacji i modernizacji, rzeszowska WSK osiągnęła poziom światowej klasy przedsiębiorstwa produkcji lotniczej.
Czy zatem ma to coś wspólnego z offsetem?

http://www.f-16.net/news_article2747.html
Doing this work on the F100s demonstrated that Polish firms were capable of dealing with Western technology.
Hmmm... to zdanie chyba niepotrzebne. Nadal robią z nas idiotów?... :?

BTW: Zmieniam temat wątku z "All Polish F100 engines now assembled" na "W Rzeszowie złożono 43 szt. F100-PW-229"
Forumowy kontroler lotów czyli moderator
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejlanie odbieram "pw"!
Xlem
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3411
Rejestracja: 30 sie 2005, 17:34
gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Xlem »

Spitfire pisze:Hmmm... to zdanie chyba niepotrzebne. Nadal robią z nas idiotów?... :?
Raczej za takowych nas uważają.
Powazniejsze pytanie brzmi; co robimy by to zmienić?
Spitfire
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3381
Rejestracja: 11 kwie 2007, 09:43
gadu: 0
Lokalizacja: EPKS

Post autor: Spitfire »

Xlem pisze:Powazniejsze pytanie brzmi; co robimy by to zmienić?
Możemy stawać na głowie i... nic! A robiliśmy doprawdy nie mało w historii!
Z mitami toczy się bitwy z góry skazane przegraną... :(
Forumowy kontroler lotów czyli moderator
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejlanie odbieram "pw"!
Awatar użytkownika
eNwings
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5285
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
gadu: 11935913
skype: skysweeper52
Lokalizacja: ACES II

Post autor: eNwings »

Spitfire pisze:http://www.wskrz.com/
11 marca 2002 r. firma WSK "PZL-Rzeszów" S.A. weszła w skład amerykańskiej korporacji United Technologies zrzeszającej takie firmy jak Pratt&Whitney, Hamilton Sundstrand, Carrier, Otis, czy Sikorsky. Po pięciu latach gruntownej restrukturyzacji i modernizacji, rzeszowska WSK osiągnęła poziom światowej klasy przedsiębiorstwa produkcji lotniczej.
Czy zatem ma to coś wspólnego z offsetem?
No to jest częsć tzw. offsetu bezpośredniego czyli transfer technologii - na czym nam najbardziej zależało sądząc po wypowiedziach polityków.
Spitfire pisze:http://www.f-16.net/news_article2747.html
Doing this work on the F100s demonstrated that Polish firms were capable of dealing with Western technology.
Hmmm... to zdanie chyba niepotrzebne. Nadal robią z nas idiotów?... :?
To chyba lekka nadinterpretacja Spit, Xlemie... przecież to stwierdzenie faktu, w czym problem Obrazek ?
Myśle że nikt nie miał na myśli nas urazić :wink:.
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......
Xlem
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3411
Rejestracja: 30 sie 2005, 17:34
gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Xlem »

Odniosłem sie do uwagi Spitfire`a, nie zas do tekstu źródłowego.
ODPOWIEDZ