February 18, 2008 (by Lieven Dewitte) - The Pratt & Whitney WSK PZL-Rzeszów facility has completed the assembly and testing of 43 F100-PW-229 engines for the Polish F-16s.
Rzeszów, in south east Poland, began assembling engines for F-16 fighter jets in 2006 as a result from the offset negotiations during the acquisition process of the aircraft.
The first F100-PW-229 engine manufactured at Rzeszów debuted during an inaugural aerial exercise of Poland's new F-16 aircraft at the Polish Peace Sky Program ceremony held on September 15th, 2006.
It is currently the first and only company in Europe and the third company in the world authorised to perform the acceptance tests of engines F-100. They would like to achieve the position of the European testing center for the F100-PW-229 engines, offering service for all countries using the F-16 fighter jest, with Greece among others.
In addition to the F100 assembly and test capability, Rzeszów is responsible for the manufacturing of several types of Pratt & Whitney commercial and military engine parts. The facility has more than 4,000 employees.
While several Polish firms have been producing aircraft engines for over half a century, most of these were licensed Soviet designs. Doing this work on the F100s demonstrated that Polish firms were capable of dealing with Western technology.
W Rzeszowie złożono 43 szt. F100-PW-229
Moderatorzy: Sawicz, Xlem, Drzemi
W Rzeszowie złożono 43 szt. F100-PW-229
http://www.f-16.net/news_article2747.html
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"

http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski

http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
- eNwings
- Prawie moderator!
- Posty: 5285
- Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
- gadu: 11935913
- skype: skysweeper52
- Lokalizacja: ACES II
Cytat z cytatu powyżej:
. Btw, wie ktoś może w jaki sposób F100 zmontowane w Rzeszowie trafiają do Texasu ? Płyną ? Lecą ?
Brzmi dumnieIt is currently the first and only company in Europe and the third company in the world authorised to perform the acceptance tests of engines F-100. They would like to achieve the position of the European testing center for the F100-PW-229 engines, offering service for all countries using the F-16 fighter jest, with Greece among others.

Już kiedyś z Damianem zastanawialiśmy się nad tym... Wie ktoś coś? 

Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"

http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski

http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
No w sumie, gdyby miały być transportowane drogą powietrzną to chyba byśmy o tym wiedzieli. 

Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"

http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski

http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
http://www.wskrz.com/
http://www.f-16.net/news_article2747.html
BTW: Zmieniam temat wątku z "All Polish F100 engines now assembled" na "W Rzeszowie złożono 43 szt. F100-PW-229"
Czy zatem ma to coś wspólnego z offsetem?11 marca 2002 r. firma WSK "PZL-Rzeszów" S.A. weszła w skład amerykańskiej korporacji United Technologies zrzeszającej takie firmy jak Pratt&Whitney, Hamilton Sundstrand, Carrier, Otis, czy Sikorsky. Po pięciu latach gruntownej restrukturyzacji i modernizacji, rzeszowska WSK osiągnęła poziom światowej klasy przedsiębiorstwa produkcji lotniczej.
http://www.f-16.net/news_article2747.html
Hmmm... to zdanie chyba niepotrzebne. Nadal robią z nas idiotów?...Doing this work on the F100s demonstrated that Polish firms were capable of dealing with Western technology.

BTW: Zmieniam temat wątku z "All Polish F100 engines now assembled" na "W Rzeszowie złożono 43 szt. F100-PW-229"
Forumowy kontroler lotów czyli moderator
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejla – nie odbieram "pw"!
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejla – nie odbieram "pw"!
Możemy stawać na głowie i... nic! A robiliśmy doprawdy nie mało w historii!Xlem pisze:Powazniejsze pytanie brzmi; co robimy by to zmienić?
Z mitami toczy się bitwy z góry skazane przegraną...

Forumowy kontroler lotów czyli moderator
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejla – nie odbieram "pw"!
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejla – nie odbieram "pw"!
- eNwings
- Prawie moderator!
- Posty: 5285
- Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
- gadu: 11935913
- skype: skysweeper52
- Lokalizacja: ACES II
No to jest częsć tzw. offsetu bezpośredniego czyli transfer technologii - na czym nam najbardziej zależało sądząc po wypowiedziach polityków.Spitfire pisze:http://www.wskrz.com/Czy zatem ma to coś wspólnego z offsetem?11 marca 2002 r. firma WSK "PZL-Rzeszów" S.A. weszła w skład amerykańskiej korporacji United Technologies zrzeszającej takie firmy jak Pratt&Whitney, Hamilton Sundstrand, Carrier, Otis, czy Sikorsky. Po pięciu latach gruntownej restrukturyzacji i modernizacji, rzeszowska WSK osiągnęła poziom światowej klasy przedsiębiorstwa produkcji lotniczej.
To chyba lekka nadinterpretacja Spit, Xlemie... przecież to stwierdzenie faktu, w czym problemSpitfire pisze:http://www.f-16.net/news_article2747.htmlHmmm... to zdanie chyba niepotrzebne. Nadal robią z nas idiotów?...Doing this work on the F100s demonstrated that Polish firms were capable of dealing with Western technology.

Myśle że nikt nie miał na myśli nas urazić
