Co zastąpi Su-22?

Zapraszam do dyskusji na temat samolotu wielozadaniowego dla Polskiego Lotnictwa.

Moderatorzy: Sawicz, Xlem, Drzemi

Xlem
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3411
Rejestracja: 30 sie 2005, 17:34
gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Xlem »

Do roli samolotu uderzeniowego Gripen jest trochę za mały (lekki).
F-15 jest za duży (ciężki, drogi). Pomimo swojego wieku ciągle jest platforma bardzo nowoczesną. Na przykład wersja F-15K dostarczana aktualnie do Korei (oczywiście pd.).
Poważniejszym problemem jest sprawa szybkiego podjęcia konkretnej d4ecyzji, Tak by nowe samoloty przyleciały nim wszystkie su pójdą do muzeów lub Nadzrzyc! Czasu zostało niewiele.
Awatar użytkownika
eNwings
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5285
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
gadu: 11935913
skype: skysweeper52
Lokalizacja: ACES II

Post autor: eNwings »

A i była też koncepcja z pozyskaniem dla jednej eskadry F-15 E/K - co prawda maszyna nie tania, ale możliwości nawet przy klikunastu maszynach rosną lawinowo :twisted:. Ale to raczej podobny żart jak z F-117 w PSP :lol:.
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......
Spitfire
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3381
Rejestracja: 11 kwie 2007, 09:43
gadu: 0
Lokalizacja: EPKS

Post autor: Spitfire »

eNwings pisze:Coś więc trzeba będzie wymyślić, bo na około dekade zostajemy tylko z 5 eskadrami a absolutne minimum to wspomniane 8 eskadr, czyli potrzebujemy ok. 130 maszyn.

Dokładnie o to mi chodziło :!: Dopiero taka liczba brzmi rozsądnie!
Forumowy kontroler lotów czyli moderator
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejlanie odbieram "pw"!
Awatar użytkownika
Grzes
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3724
Rejestracja: 05 gru 2005, 11:46
gadu: 0
Lokalizacja: Siedlce / Biała Podlaska

Post autor: Grzes »

Obecna sytuacja z redukcja eskadr jest decyzja niejako wymuszoną sytuacją, bo po prostu nie ma samolotów do obsadzenia tych eskadr. Zapewne wszyscy pamietacie jak to po wycofaniu MiGów-21 w kilku jednostkach byly tylko Iskry. To dopiero był czas !!!
Spitfire
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3381
Rejestracja: 11 kwie 2007, 09:43
gadu: 0
Lokalizacja: EPKS

Post autor: Spitfire »

Cieszy mię ten rym: Polak mądry po szkodzie:
lecz jeśli prawda i z tego nas zbodzie,
nową przypowieść Polak sobie kupi,
że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.


Jan z Czarnolasu, Pieśń o spustoszeniu Podola
Forumowy kontroler lotów czyli moderator
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejlanie odbieram "pw"!
Awatar użytkownika
winiarro
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 75
Rejestracja: 16 wrz 2007, 17:20
gadu: 0
Lokalizacja: Radom/EPRA

Post autor: winiarro »

Tak to bywa jak się nie myśli. Decyzję czym zastąpić Su-22 należało podjąć już 10 lat temu, bo wtedy było wiadomo że te samoloty długo nie pociągną. Oby tylko przez tą nieudolność słowa Pieśni o spustoszeniu Podola nie stały się kolejny raz prorocze...
Awatar użytkownika
Grzes
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3724
Rejestracja: 05 gru 2005, 11:46
gadu: 0
Lokalizacja: Siedlce / Biała Podlaska

Post autor: Grzes »

Historia powraca jak bumerang... problemy z następcami samolotów mysliwskich, szturmowych, teraz to samo ze szkolnymi, wkrótce przyjdzie czas na smigłowce transportowe, szturmowe, ratownicze...... latka lecą, a Polak i przed szkoda i o szkodzie głupi
Awatar użytkownika
eNwings
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5285
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
gadu: 11935913
skype: skysweeper52
Lokalizacja: ACES II

Post autor: eNwings »

Na NFoW toczy się bardzo ciekawa dyskusja dotycząca przyszłości naszych SP. Jest koncepcja, żeby wogóle nie modernizować MiGów i wycofać je około 2015, a zaoszczędzoną w ten sposób kase (na modernizacji, eksploatacji, etatach etc.) przeznaczyć na 4tą eskadre Szesnastek...
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......
Awatar użytkownika
barthez123
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 302
Rejestracja: 24 paź 2006, 14:21
gadu: 0
Lokalizacja: Poznan

Post autor: barthez123 »

Hmm... może uznacie to za dziwactwo ale dlaczego PSP nie miałyby się zainteresować za kilka lat oczywiście, maszynami typu Eurofighter Typhoon. Może to byłby dobry wybór? :?:
Awatar użytkownika
tomash
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3397
Rejestracja: 03 wrz 2007, 13:24
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: tomash »

eNwings pisze:Na NFoW toczy się bardzo ciekawa dyskusja dotycząca przyszłości naszych SP. Jest koncepcja, żeby wogóle nie modernizować MiGów i wycofać je około 2015, a zaoszczędzoną w ten sposób kase (na modernizacji, eksploatacji, etatach etc.) przeznaczyć na 4tą eskadre Szesnastek...


to jest sensowna kuncepcja...
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"
Obrazek
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
Awatar użytkownika
eNwings
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5285
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
gadu: 11935913
skype: skysweeper52
Lokalizacja: ACES II

Post autor: eNwings »

tomash pisze:
eNwings pisze:Na NFoW toczy się bardzo ciekawa dyskusja dotycząca przyszłości naszych SP. Jest koncepcja, żeby wogóle nie modernizować MiGów i wycofać je około 2015, a zaoszczędzoną w ten sposób kase (na modernizacji, eksploatacji, etatach etc.) przeznaczyć na 4tą eskadre Szesnastek...


to jest sensowna kuncepcja...

Ale tych koncepcji (sensownych i mniej) jest naprawde bardzo dużo... którą drogą pójdą PSP zobaczyny, narazie tkwimy w zawieszeniu :?
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......
Awatar użytkownika
mxcoil
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 115
Rejestracja: 25 cze 2007, 10:22
gadu: 0
Lokalizacja: EPWR

Post autor: mxcoil »

Dla mnie logicznym krokiem jest zakup kolejnych F-16, pytanie tylko czy muszą być to najnowsze bloki czy może bardziej ekonomicznie uzasadnione byłoby kupić wersję MLU ? Przecież te maszyny doskonale nadają się do misji szturmowych a i w walce powietrznej są bardzo sprawne (w końcu do Viper ;) ) Trzeba ciąć koszty a unifikacja byłaby krokiem we właściwym kierunku. Na razie dałbym sobie spokój z F-35.
Awatar użytkownika
eNwings
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5285
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
gadu: 11935913
skype: skysweeper52
Lokalizacja: ACES II

Post autor: eNwings »

mxcoil pisze:Na razie dałbym sobie spokój z F-35.

Tym bardziej, że te będą dla nas (czyli państwa spoza programu JSF) dostępne najwcześniej za dekade lub jeszcze później... Ja bym sie jeszcze zastanowił nad pozyskaniem powiedzmy 2-3 eskadr T-50, jednocześnie byłby to samoolot szkolenia zaawansowanego LIFT i lekka maszyna uderzeniowa a'la AMX. Co o tym myślicie ?
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......
Awatar użytkownika
mxcoil
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 115
Rejestracja: 25 cze 2007, 10:22
gadu: 0
Lokalizacja: EPWR

Post autor: mxcoil »

eNwings pisze:Ja bym sie jeszcze zastanowił nad pozyskaniem powiedzmy 2-3 eskadr T-50, jednocześnie byłby to samoolot szkolenia zaawansowanego LIFT i lekka maszyna uderzeniowa a'la AMX. Co o tym myślicie ?


Ja uważam, że nie powinniśmy kupować więcej maszyn zaawansowanego szkolenia niż jest to niezbędne do efektywnego szkolenia pilotów, mimo wszystko możliwości takich maszyn są mocno ograniczone i jak już napisałem lepiej byłoby przeznaczyć te pieniądze na pełnowartościowe samoloty klasy MLU, które do rajdów na niskich wysokościach nadają się doskonale. Poza tym nie angażują w takim stopniu eskorty jak maszyny szkolne. Mógłby się ktoś pokusić o wyliczenie jaki były koszt uzyskania 30 maszyn F-16 A/B MLU po kapitalnym remoncie z resursem powiedzmy na 5000h ?
Awatar użytkownika
tomash
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3397
Rejestracja: 03 wrz 2007, 13:24
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: tomash »

Ja obstawiam za kolejnymi 52+ :)
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"
Obrazek
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
ODPOWIEDZ