Co zastąpi Su-22?
Moderatorzy: Sawicz, Xlem, Drzemi
Do roli samolotu uderzeniowego Gripen jest trochę za mały (lekki).
F-15 jest za duży (ciężki, drogi). Pomimo swojego wieku ciągle jest platforma bardzo nowoczesną. Na przykład wersja F-15K dostarczana aktualnie do Korei (oczywiście pd.).
Poważniejszym problemem jest sprawa szybkiego podjęcia konkretnej d4ecyzji, Tak by nowe samoloty przyleciały nim wszystkie su pójdą do muzeów lub Nadzrzyc! Czasu zostało niewiele.
F-15 jest za duży (ciężki, drogi). Pomimo swojego wieku ciągle jest platforma bardzo nowoczesną. Na przykład wersja F-15K dostarczana aktualnie do Korei (oczywiście pd.).
Poważniejszym problemem jest sprawa szybkiego podjęcia konkretnej d4ecyzji, Tak by nowe samoloty przyleciały nim wszystkie su pójdą do muzeów lub Nadzrzyc! Czasu zostało niewiele.
Dokładnie o to mi chodziło Dopiero taka liczba brzmi rozsądnie!eNwings pisze:Coś więc trzeba będzie wymyślić, bo na około dekade zostajemy tylko z 5 eskadrami a absolutne minimum to wspomniane 8 eskadr, czyli potrzebujemy ok. 130 maszyn.
Forumowy kontroler lotów czyli moderator
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejla – nie odbieram "pw"!
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejla – nie odbieram "pw"!
Cieszy mię ten rym: Polak mądry po szkodzie:
lecz jeśli prawda i z tego nas zbodzie,
nową przypowieść Polak sobie kupi,
że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.
Jan z Czarnolasu, Pieśń o spustoszeniu Podola
lecz jeśli prawda i z tego nas zbodzie,
nową przypowieść Polak sobie kupi,
że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.
Jan z Czarnolasu, Pieśń o spustoszeniu Podola
Forumowy kontroler lotów czyli moderator
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejla – nie odbieram "pw"!
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejla – nie odbieram "pw"!
- eNwings
- Prawie moderator!
- Posty: 5285
- Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
- gadu: 11935913
- skype: skysweeper52
- Lokalizacja: ACES II
Na NFoW toczy się bardzo ciekawa dyskusja dotycząca przyszłości naszych SP. Jest koncepcja, żeby wogóle nie modernizować MiGów i wycofać je około 2015, a zaoszczędzoną w ten sposób kase (na modernizacji, eksploatacji, etatach etc.) przeznaczyć na 4tą eskadre Szesnastek...
- barthez123
- Aktywny!
- Posty: 302
- Rejestracja: 24 paź 2006, 14:21
- gadu: 0
- Lokalizacja: Poznan
to jest sensowna kuncepcja...eNwings pisze:Na NFoW toczy się bardzo ciekawa dyskusja dotycząca przyszłości naszych SP. Jest koncepcja, żeby wogóle nie modernizować MiGów i wycofać je około 2015, a zaoszczędzoną w ten sposób kase (na modernizacji, eksploatacji, etatach etc.) przeznaczyć na 4tą eskadre Szesnastek...
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
- eNwings
- Prawie moderator!
- Posty: 5285
- Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
- gadu: 11935913
- skype: skysweeper52
- Lokalizacja: ACES II
Ale tych koncepcji (sensownych i mniej) jest naprawde bardzo dużo... którą drogą pójdą PSP zobaczyny, narazie tkwimy w zawieszeniutomash pisze:to jest sensowna kuncepcja...eNwings pisze:Na NFoW toczy się bardzo ciekawa dyskusja dotycząca przyszłości naszych SP. Jest koncepcja, żeby wogóle nie modernizować MiGów i wycofać je około 2015, a zaoszczędzoną w ten sposób kase (na modernizacji, eksploatacji, etatach etc.) przeznaczyć na 4tą eskadre Szesnastek...
Dla mnie logicznym krokiem jest zakup kolejnych F-16, pytanie tylko czy muszą być to najnowsze bloki czy może bardziej ekonomicznie uzasadnione byłoby kupić wersję MLU ? Przecież te maszyny doskonale nadają się do misji szturmowych a i w walce powietrznej są bardzo sprawne (w końcu do Viper ) Trzeba ciąć koszty a unifikacja byłaby krokiem we właściwym kierunku. Na razie dałbym sobie spokój z F-35.
- eNwings
- Prawie moderator!
- Posty: 5285
- Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
- gadu: 11935913
- skype: skysweeper52
- Lokalizacja: ACES II
Tym bardziej, że te będą dla nas (czyli państwa spoza programu JSF) dostępne najwcześniej za dekade lub jeszcze później... Ja bym sie jeszcze zastanowił nad pozyskaniem powiedzmy 2-3 eskadr T-50, jednocześnie byłby to samoolot szkolenia zaawansowanego LIFT i lekka maszyna uderzeniowa a'la AMX. Co o tym myślicie ?mxcoil pisze:Na razie dałbym sobie spokój z F-35.
Ja uważam, że nie powinniśmy kupować więcej maszyn zaawansowanego szkolenia niż jest to niezbędne do efektywnego szkolenia pilotów, mimo wszystko możliwości takich maszyn są mocno ograniczone i jak już napisałem lepiej byłoby przeznaczyć te pieniądze na pełnowartościowe samoloty klasy MLU, które do rajdów na niskich wysokościach nadają się doskonale. Poza tym nie angażują w takim stopniu eskorty jak maszyny szkolne. Mógłby się ktoś pokusić o wyliczenie jaki były koszt uzyskania 30 maszyn F-16 A/B MLU po kapitalnym remoncie z resursem powiedzmy na 5000h ?eNwings pisze:Ja bym sie jeszcze zastanowił nad pozyskaniem powiedzmy 2-3 eskadr T-50, jednocześnie byłby to samoolot szkolenia zaawansowanego LIFT i lekka maszyna uderzeniowa a'la AMX. Co o tym myślicie ?
Ja obstawiam za kolejnymi 52+
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski