Efekty specjalne prosto z dyszy wylotowej ;)

Tutaj coś dla sprawdzenia swoich wiadomości na temat lotnictwa!

Moderatorzy: Sawicz, Xlem, Drzemi

Spitfire
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3381
Rejestracja: 11 kwie 2007, 09:43
gadu: 0
Lokalizacja: EPKS

Efekty specjalne prosto z dyszy wylotowej ;)

Post autor: Spitfire »

Może nie tyle konkurs co po prostu pytanie, by się dowiedzieć (nie wiedziałem jaki dział wybrać i najbliżej mi się do tego wydało).

Przeglądałem sobie z rana galerie lotnicze i trafiłem kilka ciekawych zdjęć. Czy może mnie ktoś oświecić skąd takie "efekty specjalne"? ;)


1)
Obrazek
Su-30MKI
Skąd ten błękitny kolor ognia? Pierwszy raz widzę coś takiego. Czy to szczególna temperatura (niska?/wysoka?) czy kwestia paliwa? A może specyfika silnika?


2)
Obrazek
F-111G
A tu co się wydarzyło? Jakieś nieplanowane kłopoty czy efekt specjalny na życzenie?

A może po prostu ten samolot tak ma:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


3)
Obrazek
MiG-21MF-75
Nic tak spektakularnego, ale ta końcówka płomienia chyba nie jest normalna, co?

To kilka przykładów, może przy okazji dorzucę więcej. Tymczasem czekam na wyjaśnienia ekspertów! :)

Wszystkie miniaturki są linkami do pełnych wersji zdjęć.
Awatar użytkownika
Patriot
Wyróżniony!
Wyróżniony!
Posty: 1705
Rejestracja: 23 wrz 2006, 18:47
gadu: 0
Lokalizacja: Kielce (EPKA - Maslow Airfield)

Post autor: Patriot »

W przypadkach 1 i 3 odwołał bym sie do specyfiki danego silnika właśnie -> jedne kpocą, inne mniej, jeszcze inne wogóle, każdy daje nieco inną poświate dopalania... chyba że jest coś o czym nie wiem, to chętnie sie dowiem :) . Co do Su, to może ruskie dolali tam czegoś do paliwa np. wódki :lol:

Przypadek nr 2. F-111 jest wyposarzony w awaryjny zrzut paliwa, na pokazach przez to wychodzi takie barekju, paliwo sie zapala od ognia dopalaczy...
konto nieaktywne/account disabled
Awatar użytkownika
fly_jabko
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5593
Rejestracja: 10 paź 2003, 11:06
gadu: 4204020
Lokalizacja: kamieniec (EPPO,EPKS)

Post autor: fly_jabko »

ten niebieski to chyba odpowiednia mieszanka+temperatura... na palniku acetylenowym też wyciągam takie kolorki :P a szumi lepiej niż nasze jastrzębie:P
Spitfire
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3381
Rejestracja: 11 kwie 2007, 09:43
gadu: 0
Lokalizacja: EPKS

Post autor: Spitfire »

fly_jabko pisze:ten niebieski to chyba odpowiednia mieszanka+temperatura... na palniku acetylenowym też wyciągam takie kolorki :P

Tam zazwyczaj świadczy to o wysokiej temperaturze (płomień niebieski ma wyższą niż czerwony/pomarańczowy)...
Pytanie jeszcze co to za mieszanka. Mówiąc szczerze pomyślałem o tym samym co Pat... :P :D

A na poważnie dwa inne przykłady płomienia, tylko częściowo z odcieniami błękitu:

Obrazek
Jaguar GR3A

Obrazek
Tornado IDS
Awatar użytkownika
tomash
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3397
Rejestracja: 03 wrz 2007, 13:24
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: tomash »

może jadą na zużytym oleju po frytkach a nie na paliwie lotniczym i stąd ten kolorek... :wink:
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"
Obrazek
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski
Awatar użytkownika
eNwings
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5285
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
gadu: 11935913
skype: skysweeper52
Lokalizacja: ACES II

Post autor: eNwings »

Każdy silnik ma swoją specyfike... a co do kolorków i innych zjawisk 'prosto z dyszy' to już sobie co nieco wyjaśnialiśmy przy okazji w innym wątku :wink:.
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......
ODPOWIEDZ