Samolot szkolenia zaawansowanego dla Polski
Moderatorzy: Sawicz, Xlem, Drzemi
- eNwings
- Prawie moderator!
- Posty: 5285
- Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
- gadu: 11935913
- skype: skysweeper52
- Lokalizacja: ACES II
Re: Samolot szkolenia zaawansowanego dla Polski
Bo tak... generałowie z d-ctwa na codzień latający swoimi lśniącymi biurkami z Ikei będą mieli nową zabawkę w której będą sobie mogli szczelać słitaśne fotki na nk. F-16 jest już passe. Do listy wymogów obligatoryjnych zapomnieli dodać, że samolot powinien nazywać się T-50. Jeśli zamiast tego wybiorą żabola M-346 to powiedzą, że taki fajny bo komuś tam przypomina Iryde, z ziemi włoskiej do Polski itd.. a jak wiadomo Polacy są sentymentalni hehe. Hawk na pewno odpadnie jako "nieperspektywiczny". Nawet przetarg na F-16 był o wiele bardziej nieprzewidywalny do przewidzenia.. Do końca nerwowo stąpałem z nogi na noge.
Re: Samolot szkolenia zaawansowanego dla Polski
Tu też powinieneś, bo w końcu TA-50 ma bardzo dużo wspólnego z F-16.eNwings pisze: Do końca nerwowo stąpałem z nogi na noge.
Nie wiem czy wybór jest tak oczywisty.
Jak w większości krajów (zwłaszcza europejskich) w dobie krysysu więcej do powiedzenia mają księgowi niż generałowie.
- suter
- Prawie moderator!
- Posty: 3122
- Rejestracja: 22 wrz 2005, 08:57
- gadu: 0
- Lokalizacja: EPPO, EPKS, EPPK
- Kontakt:
Re: Samolot szkolenia zaawansowanego dla Polski
... to chyba raczej "makaroniarza"(M-346 to Włoch), "żabol" to bardziej Alpha JeteNwings pisze:Jeśli zamiast tego wybiorą żabola M-346 to
- eNwings
- Prawie moderator!
- Posty: 5285
- Rejestracja: 27 sie 2007, 14:51
- gadu: 11935913
- skype: skysweeper52
- Lokalizacja: ACES II
Re: Samolot szkolenia zaawansowanego dla Polski
Żabol dlatego, że jest po prostu nieładny. Jak żaba.. (to określenie mojej dziewczyny) - nieproporconalny, wygląda troche jak poskładany z kilku różnych samolotów.suter pisze:... to chyba raczej "makaroniarza"(M-346 to Włoch), "żabol" to bardziej Alpha JeteNwings pisze:Jeśli zamiast tego wybiorą żabola M-346 to
Ad meritum. Wg altair T-50P - wariant opracowywany dla nas to maszyna na bazie FA-50 czyli z radarem AESA jednak nie będzie zintegorowany z Aim-120 ani żadnym innym pociskiem średniego zasięgu. Co jest samo w sobie dziwne, żeby nie powiedzieć kuriozalne. Oczywiście musi mieć aktywny układ sterowania i np. powinien przenosić pociski przeciwokrętowe.. ! Wydaje się, że postanowiono w MONie przemycić drugi samolot bojowy pod hasłem samolotu do szkolenia. W przypadku przetargu na WSB mimo, że powszechnie uważano F-16 za najlepszy to pozostała dwójka potencjalnie też spełniała nasze wymagania. Z kolei jak się patrzy na litanię wymagań na LIFT to trudno nie odnieść wrażenia, że przetarg rozpisano tylko ze względów formalno-prawnych a ogłoszenie zwycięzcy to tylko formalność, bo wybór został już dokonany. Tak sobie myślę, że równie dobrze można by kupić Gripeny.. przynajmniej są ładniejsze od T-50.
Realnie Hawk byłby dla nas idealny. L-159 to już zdaje się zeszłoroczny śnieg.