Kółko miłośników MiG-21

Tematy poświęcone konkretnym statkom powietrznym.

Moderatorzy: Sawicz, Xlem, Drzemi

Awatar użytkownika
Fitter3005
Wyróżniony!
Wyróżniony!
Posty: 1144
Rejestracja: 02 gru 2005, 21:21
gadu: 0

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: Fitter3005 »

biver pisze:Piszę dopiero teraz bo właśnie wróciłem z górek.
Fitter3005 pisze: mozesz to rozwinąć ???
Wolałbym tego nie rozwijać. Pamięć jest zawodna i nie chcę tworzyć nowych "opowieści z mchu i paproci". Chodziło na 75% o Elite 2008 i że nie powinno być opisane tak kolorowo (same ochy i achy) jak zostało. Nie umniejszając oczywiście możliwości Su-22 z podwieszonym zasobnikiem SPS-141 (przykład chociażby z wojny Iracko-Irańskiej) w locie na małej wysokości.

tak ,tak pamiec jest zawodna ....
dla przypomnienia samolot su-22 to szturmowiec i wymaga ochrony mysliwców to ,że posiada rakiety typu R60 nie czyni go mysliwcem!
to ,ze w rankingu cwiczen ELITE od zawsze zajmuje czołówkę w niezawodnosci to swiadczy o dobrej obsłudze i zywotnosci tych maszyn
w locie koszącym czyli tak jak powinien walczyc ten samolot z zasobnikiem SPS jest baaaardzo niebezpiecznym przeciwnikiem

wiem to z pierwszej ręki bo znam pilotów i techników z 8elt którzy po powrocie opowiadali mi jak to wyglądało!


wiem tez ,ze podczas cwiczen w POLSCE kiedy efy mają za zadanie przechwycic suki traktując je jako wroga
pułap na którym maja operowac szturmowce to 1500m ...
czy to pułap dla szturmowców???? oczywiscie ze nie ale zadanie musi byc wykonane na 102 przez naszych pilotów mysliwców
to tak z pierwszej reki
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
sfw
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 172
Rejestracja: 18 gru 2011, 20:49
gadu: 0

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: sfw »

Fitter3005 pisze:
biver pisze:Piszę dopiero teraz bo właśnie wróciłem z górek.
Fitter3005 pisze: mozesz to rozwinąć ???
Wolałbym tego nie rozwijać. Pamięć jest zawodna i nie chcę tworzyć nowych "opowieści z mchu i paproci". Chodziło na 75% o Elite 2008 i że nie powinno być opisane tak kolorowo (same ochy i achy) jak zostało. Nie umniejszając oczywiście możliwości Su-22 z podwieszonym zasobnikiem SPS-141 (przykład chociażby z wojny Iracko-Irańskiej) w locie na małej wysokości.

tak ,tak pamiec jest zawodna ....
dla przypomnienia samolot su-22 to szturmowiec i wymaga ochrony mysliwców to ,że posiada rakiety typu R60 nie czyni go mysliwcem!
to ,ze w rankingu cwiczen ELITE od zawsze zajmuje czołówkę w niezawodnosci to swiadczy o dobrej obsłudze i zywotnosci tych maszyn
w locie koszącym czyli tak jak powinien walczyc ten samolot z zasobnikiem SPS jest baaaardzo niebezpiecznym przeciwnikiem

wiem to z pierwszej ręki bo znam pilotów i techników z 8elt którzy po powrocie opowiadali mi jak to wyglądało!


wiem tez ,ze podczas cwiczen w POLSCE kiedy efy mają za zadanie przechwycic suki traktując je jako wroga
pułap na którym maja operowac szturmowce to 1500m ...
czy to pułap dla szturmowców???? oczywiscie ze nie ale zadanie musi byc wykonane na 102 przez naszych pilotów mysliwców
to tak z pierwszej reki
Panowie, to wątek o MiG 21 :) Jak chcecie wymieniać się rozległym doświadczeniem w zakresie wykonywania lotów zarówno na myśliwcach jak i szturmowcach/bąbowcach to może na PW?

Obrazek
Awatar użytkownika
fly_jabko
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 5593
Rejestracja: 10 paź 2003, 11:06
gadu: 4204020
Lokalizacja: kamieniec (EPPO,EPKS)

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: fly_jabko »

Żadnego PW jeśli to nie tajemnica wojskowa to niech piszą, innych może to ciekawić ;) no mnie na ten przykład bardzo... No nowo rzeczywiście dobrze wrócić do odpowiedniego działu, ale nie urywać wątku :-)
sfw
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 172
Rejestracja: 18 gru 2011, 20:49
gadu: 0

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: sfw »

fly_jabko pisze:Żadnego PW jeśli to nie tajemnica wojskowa to niech piszą, innych może to ciekawić ;) no mnie na ten przykład bardzo... No nowo rzeczywiście dobrze wrócić do odpowiedniego działu, ale nie urywać wątku :-)
Tak, tylko niech te wspomnienia mają coś wspólnego z rzeczywistością a nie legendami, bo jeszcze ktoś na ten temat książkę napisze, paru chętnych już aż się rwie ...
major02
Mało aktywny
Mało aktywny
Posty: 49
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:12
gadu: 0
Lokalizacja: EPKM

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: major02 »

Panowie,
poszukuję zdjęć kilku naszych ołówków- MiG-21MF (9108) oraz MiG-21MF (9115).
Dla zainteresowanych szczegółowe informacje z przebiegu ich służby:

MiG-21MF (nr seryjny: 969108), (nr taktyczny: 9108), (seria: 91 - przeznaczona dla WL)

Produkcja: Moskwa, 04/04/1974

16/04/1974 przylot do Malborka
24/04/1974 przyjęty na stan 34plm
27/04/1974 przebazowany lotem do 34plm
27/04/1974-10/02/1978 służba w 34plm
10/02/1978-12/05/1978 służba w 10plm (wypożyczony)
12/05/1978-../03/1980 służba w 34plm
../03/1980-../02/1984 służba w 11plm
../02/1984-../08/1985 remont średni w LZR w Dęblinie
../08/1985-../../1989 służba w 11plm
../../1989-../02/1991 służba w 41plm
../02/1991-../07/1991 służba w 62plm
../07/1991-../09/1996 służba w 11plm
../09/1996 planowany remont w LZR w Dęblinie
30/11/1997 spisany ze stanu wojska

Przeznaczony na sprzedaż - kupiony przez firmę KOLMET z Radomska

---------------------------------------------------------------------------------------

MiG-21MF (nr seryjny: 969115), (nr taktyczny: 9115), (seria: 91 - przeznaczona dla WL)

Produkcja: Moskwa, 22/04/1974

07/05/1974 przyjęty na stan 41plm
07/05/1974-../../1985 służba w 41plm
../../1985-../06/1986 pomoc dydaktyczna w COSSTWL w Oleśnicy
../06/1986-../03/1987 remont średni w LZR w Dęblinie
../03/1987-08/12/1997 służba w 41plm
08/12/1997 spisany ze stanu wojska

Pomożecie ? :D

Pozdrawiam.
Bartosz
Obrazek
Ptaku
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 203
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:36
gadu: 0

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: Ptaku »

Ja wrócę do mojego pytanie zadanego chyba nie w tym wątku - SFW latał z Sylwestrem Ł, który wyszedł cało z katastrofy w 1980 roku. Czy opowiadał swoją wersję wydarzeń ? Z dokumnetów BL wiem, że trzy razy zmieniał zeznania - nie o 180 stopni ale znacząco dla sprawy - czy wiemy coś na ten temat ? W tym momencie cieżko z nim pogadać bo się "troszkę" stoczył i kontakt jest troszkę utrudniony.....

Wątek ćwiczeń Suczek Su-22 w 2008 roku we Francji można rozwinąć w temacie Su-22. Są przyjamniej 2 osoby na tym forum, które pamiętają czasy a jednego osobnika podejrzewam, z nawet tam był :D
cezar0222
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 206
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:26
gadu: 13155338
Lokalizacja: EPBY

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: cezar0222 »

...cwiczenia Elite 2008 odbyly sie w Niemczech ,suczki stacjonowaly i wykonywaly loty konkretnie z bazy Lechfeld....podobnie jak wiekszosc maszyn z innych panstw ,ktore braly udzial w tym przedsiewzieciu....
Ostatnio zmieniony 18 lut 2012, 10:15 przez cezar0222, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
babcia131
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 167
Rejestracja: 04 sie 2011, 12:29
gadu: 0
Lokalizacja: EPMB

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: babcia131 »

major02
MiG-21MF (nr seryjny: 969115), (nr taktyczny: 9115), (seria: 91 - przeznaczona dla WL)

Produkcja: Moskwa, 22/04/1974

07/05/1974 przyjęty na stan 41plm
07/05/1974-../../1985 służba w 41plm
../../1985-../06/1986 pomoc dydaktyczna w COSSTWL w Oleśnicy
../06/1986-../03/1987 remont średni w LZR w Dęblinie
../03/1987-08/12/1997 służba w 41plm
08/12/1997 spisany ze stanu wojska
IX-1996 -rozbity pod Elblągiem w wyniku awarii w powietrzu -przepalenie komory spalania -przepalenie turbiny-urwanie tarczy turbiny-odcięcie tylnej części kadłuba. Jak na jeden samolot to starczy.Pilot mjr. Drożdżykowski bezpiecznie zdążył opuścić samolot.
Jedyne zdjęcie jakie posiadam , to widok części samolotu z technikami z Babich Dołów z okresu Ich przebazowania do Malborka [ Rysiek -Tadziu Pozdrawiam przy okazji ]
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
major02
Mało aktywny
Mało aktywny
Posty: 49
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:12
gadu: 0
Lokalizacja: EPKM

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: major02 »

Dzięki za informacje i zdjęcie!
IX-1996 -rozbity pod Elblągiem w wyniku awarii w powietrzu
Ciekawa sprawa- mógłbyś napisać coś więcej o tym zdarzeniu? w jakim stanie był ten szybki, skoro spisano go ze służby dopiero rok później ?
Smaczku dodaje fakt, że mam w kolekcji całą osłonę kabiny z tego ołówka :D

Pozdrawiam!
Bartosz
babcia131
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 167
Rejestracja: 04 sie 2011, 12:29
gadu: 0
Lokalizacja: EPMB

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: babcia131 »

major02 pisze:Dzięki za informacje i zdjęcie!
IX-1996 -rozbity pod Elblągiem w wyniku awarii w powietrzu
Ciekawa sprawa- mógłbyś napisać coś więcej o tym zdarzeniu? w jakim stanie był ten szybki, skoro spisano go ze służby dopiero rok później ?
Smaczku dodaje fakt, że mam w kolekcji całą osłonę kabiny z tego ołówka :D

Pozdrawiam!
Bartosz
A w jakim mógł byc stanie po tym co się stało i w takiej sytuacji ?
Po prostu przepaliła się komora spalania, przepaliły sie elementy bandaża turbiny , przepalały się łopatki turbiny itd. Ten wypadek mozna przyrównać do katastrofy Lotowskiego IŁ-62.Tarcza turbiny na skutek ukęcenia się wału zadziałała jak wielka piła tarczowa, po urwaniu się niemal odcięła tylną część kadłuba.Samolot moment po katapultowaniu sie pilota podzielił się pięknie na 2 części.Tylna część spadła na pole , cała przednia część wpadła do dosyć głębokiego jaru leśnego i na dodatek w okolice strumienia i bagna.Samolot był oczywiście zniszczony , ale nie spłonął.Za to pięknie na spodzie lewgo płata skrzydła było widac slady , dosłownie jakby ktoś "przejechał po nim zębami piły " Zresztą to się potwierdziło po wyciągnięciu kadłuba i silnika .Brak było tarczy turbiny. Cała jednostka przeczesywała okoliczne lasy w poszukiwaniu tego elementu.Nie pamiętam dokładnie , ale chyba dopiero na wiosnę ktoś znalazł na polu.A że samolot spisano dopiero po roku ? No cóż wojskowa biurokracja zaliczana jest do bardzo skrupulatnych :D Nie wiem , pewnie to kwestia zakończenia prac Komisji , protokołów , rozkazów itd , przepływy papierków .A że masz osłone kabiny -no cóż pamiątka.Też pewnie spadła na miękki teren.Za to ja mam niesamowite wspomnienia i wrażenia :D odnośnie przewożenia niemal całego samolotu [ w częściach oczywiście ] samochodem typu KRAZ ulicami Elbląga w godzinach szczytu. Bajka , niestraszny żaden pojazd, żaden pirat drogowy. :D
major02
Mało aktywny
Mało aktywny
Posty: 49
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:12
gadu: 0
Lokalizacja: EPKM

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: major02 »

Otrzymałem właśnie informacje, że w tej katastrofie uległ zniszczeniu nie 9115, a 1915 (eMka).
Katastrofa miała miejsce pod Tolkmickiem (Rychnowy?) 03/09/1996r., technikiem był Jacek Hinz. Przyczyną wypadku było urwanie wtryskiwacza w jednej z komór spalania.

Pozdrawiam.
Bartosz
Obrazek
babcia131
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 167
Rejestracja: 04 sie 2011, 12:29
gadu: 0
Lokalizacja: EPMB

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: babcia131 »

Sorry -coś pomyliłem .Ale wynikło to z tego że razem z Jackiem byliśmy w jednym kluczu ,byliśmy tego dnia razem na lotach.Ale nie to mnie zmyliło. Po prostu w wykazach miałem wpisanego 9115[ ale coś mi nie pasowało ] Przepraszam jeśli wprowadziłem w błąd . :oops:
A wystarczyło spojrzeć na wykaz na
http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wo ... post211344
Ale 9115 też był u Nas w kluczu .Przepraszam.
Dobrze że chociaż zdjęcia nie pomyliłem .
Awatar użytkownika
Grzes
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Posty: 3724
Rejestracja: 05 gru 2005, 11:46
gadu: 0
Lokalizacja: Siedlce / Biała Podlaska

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: Grzes »

babcia131 pisze:Za to ja mam niesamowite wspomnienia i wrażenia :D odnośnie przewożenia niemal całego samolotu [ w częściach oczywiście ] samochodem typu KRAZ ulicami Elbląga w godzinach szczytu. Bajka , niestraszny żaden pojazd, żaden pirat drogowy. :D
KrAZ-255 ?
Obrazek
Robi się Su-7U... i 100 innych modeli :)
babcia131
Aktywny!
Aktywny!
Posty: 167
Rejestracja: 04 sie 2011, 12:29
gadu: 0
Lokalizacja: EPMB

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: babcia131 »

Grzes pisze:
babcia131 pisze:Za to ja mam niesamowite wspomnienia i wrażenia :D odnośnie przewożenia niemal całego samolotu [ w częściach oczywiście ] samochodem typu KRAZ ulicami Elbląga w godzinach szczytu. Bajka , niestraszny żaden pojazd, żaden pirat drogowy. :D
KrAZ-255 ?
Grześ -aż takim fachowcem po samochodach to ja nie jestem[ wogóle nie jestem :D ] ale to był KRAZ z drewnianą kabiną , siedzenia jak kanapa sułtana , bez wspomagania kierownicy , koła jak pół domu . Cudo do jazdy po mieście :D Śmieliśmy się z Kierowcą że nawet jak coś "zahaczymy "to nawet nie poczujemy , a w ostateczności zawsze można byłoby dorzucić do tej kupy złomu leżącej na pace .
major02
Mało aktywny
Mało aktywny
Posty: 49
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:12
gadu: 0
Lokalizacja: EPKM

Re: Kółko miłośników MiG-21

Post autor: major02 »

9115 też był u Nas w kluczu
Drugi klucz pierwszej eskadry?
Obrazek
ODPOWIEDZ