forum.krzesiny.org.pl

Lotnicze forum dyskusyjne
Teraz jest 02 cze 2020, 06:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lis 2007, 04:30 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2007, 14:51
Posty: 5285
Lokalizacja: ACES II
13 listopada 2002 - tego dnia nastąpiło otwarcie (złożonych dzień wcześniej) tzw. kopert ofertowych w odpowiedzi na zapytanie ofertowe (RFP - Request For Proposal) w 'polskim przetargu stulecia' na Wielozadaniowy Samolot Bojowy.
Do konkursu stanęły trzy firmy: brytyjsko-szwedzka spółka Gripen International (BAe-SAAB) z samolotem Jas-39 C/D Gripen, amerykański Lockheed Martin z F-16 C/D Block 50/52 + Advanced, francuski Dassault Aviation z Mirage 2000-5 Mk.2
Specjalna komisja przetargowa oceniała poszczególne oferty, w wymienionej specyfikacji „istotnych warunków...” określono kryteria wyboru w skali 100 punktów z podziałem na: za najkorzystniejszą cenę oferty – 45 pkt; za walory operacyjne samolotu – 20 pkt; za spełnienie wymagań taktyczno-technicznych – 15 pkt; za offset – 15 pkt.
Kryterium oceny oferty ostatecznej obejmowało 22 elementy, do najważniejszych należała dostawa 36 samolotów jednomiejscowych i 12 dwumiejscowych. Pozostałe to głównie: lotnicze środki bojowe, zasobniki podwieszane, sprzęt obsługi naziemnej, części zamienne, symulatory lotu, indywidualne wyposażenie pilotów, szkolenie personelu latającego i logistycznego. Nie chodziło tylko o kupno samego samolotu, ale o kupno samolotu rozumianego jako platforma do przenoszenia nowoczesnych systemów: rozpoznania pola walki, wykrywania i identyfikacji celów, precyzyjnego rażenia celów, czynnej i biernej walki radioelektronicznej. Wymagania operacyjne dotyczyły: zasięgu samolotu, zdolności do uzupełniania paliwa w locie, liczby punktów podwieszeń zewnętrznych, dostępności środków bojowych oraz powszechności ich stosowania w państwach sojuszniczych. Oceniano możliwość współdziałania w ramach NATO oraz integrację środków bojowych w zasobnikach podwieszanych z podstawowymi systemami samolotu. Na ocenę wymagań operacyjnych składały się w sumie 53 elementy. Wymagania taktyczno-techniczne dotyczyły osiągów samolotu, jego parametrów technicznych i własności pilotażowych. Oceniano 430 elementów, m.in.: prędkość, właściwości manewrowe, długość drogi startu i lądowania, obsługę samolotu, trwałość i niezawodność, koszty eksploatacji. Ocenie poddano płatowiec, w tym układy: hydrauliczny, elektryczny, paliwowy, hamowania, hermetyzacji, podwozia, przeciwpożarowy oraz zespół napędowy. Oceną objęto też przewidywane uzbrojenie i system kierowania uzbrojeniem, a także systemy pokładowe, jak m.in.: zobrazowania informacji w kabinie, łączności i transmisji danych, nawigacji, identyfikacji swój-obcy, wykrywania, śledzenia i rozpoznania, sterowania lotem, rejestracji parametrów lotu i przebiegu zadania bojowego. Zweryfikowano system ratowniczy i podtrzymywania życia załogi. Analizowano też grupy elementów dotyczących: zdolności do przetrwania bojowego, oprogramowania systemowego, systemu planowania i odtwarzania misji, szkolenia personelu latającego i logistycznego, urządzeń treningowo-symulacyjnych, części zamiennych i pomocy technicznej.
Przetarg rozstrzygnięto 45 dni później... 27 grudnia.

_________________
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lis 2007, 07:18 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2005, 08:57
Posty: 3122
Lokalizacja: EPPO, EPKS, EPPK
i teraz mamy samoloty F-16, jak tak czytami dowiaduje sie wiecej o naszych F-16 tym bardziej jestem za nimi(gripen bedzie mi sie zawsze podobal ;) w sensie uwazam ich zakup za jak najbardziej wlasciwy

_________________
Ja
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=37325
http://lotnictwo.net.pl/gallery_foto_se ... author=267
SMLW
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?group_id=134


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lis 2007, 12:12 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 wrz 2007, 13:24
Posty: 3397
Lokalizacja: Swarzędz
Bardzo dobrze, że F-16

_________________
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"
Obrazek
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03 gru 2007, 14:03 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 gru 2005, 11:46
Posty: 3724
Lokalizacja: Siedlce / Biała Podlaska
Gdy Spit odesłał mnie (i nie tylko) tu zamknięciem wątku Spoterka o historii barwy naszego lotnictwa, miałem nadzieję, że wreszcie jest wartościowy temat o naszej lotniczej historii... Niestety, zastałem tu to co wszędzie: F-16...
I zamiast popisać o wspaniałej historii naszego znaku lotniczego znów bedzie ble,ble,ble jaki to F-16 jesc cudowny
Szkoda, że poza pisaniem o F-16 prawie nikt tu nie jest zainteresowany historią barwy naszego lotnictwa (żeby nie "zaśmiecać" Wam forum usunąłem moje posty traktujące o tej tematyce)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03 gru 2007, 14:11 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!

Dołączył(a): 04 maja 2007, 13:33
Posty: 2358
Lokalizacja: EGLL - LHR HEATHROW AIRPORT
Spokojnie Grześ. W tym wątku jest akurat na dzień dobry o F 16, bo Pat akurat w dniu rocznicy bezpośrednio F 16 dotyczącej go złożył. Ale przecież nie ma to być reguła. Wątek ten nie musi się też ograniczać tylko do historii barwy Naszego lotnictwa, lecz do historii lotnictwa(najlepiej polskiego i najlepiej wojskowego)w ogóle. Zachęcam więc Ciebie(i innych) do nie zniechęcania się i pisania tutaj.

Pozdrawiam :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03 gru 2007, 14:21 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 09:43
Posty: 3381
Lokalizacja: EPKS
No właśnie, Grześ, co to za obrażanie się, co? Mniej marudzenia, więcej pisania i będzie ciekawy temat! ;)
Spoterku, a Ty racz tu wpisać swój post o rocznicy szachownicy.

_________________
Forumowy kontroler lotów czyli moderator
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejlanie odbieram "pw"!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03 gru 2007, 14:27 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!

Dołączył(a): 04 maja 2007, 13:33
Posty: 2358
Lokalizacja: EGLL - LHR HEATHROW AIRPORT
1.12.1918. - 89. rocznica ustanowienia(wprowadzenia) biało – czerwonej szachownicy, jako odznaki Polskiego Lotnictwa Wojskowego.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04 gru 2007, 10:20 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!

Dołączył(a): 04 maja 2007, 13:33
Posty: 2358
Lokalizacja: EGLL - LHR HEATHROW AIRPORT
26 lat temu(4.12.1981.) do Polski dostarczono ostatni egzemplarz samolotu typu MiG 21.
Model „bis” o numerze bocznym 9709 trafił do 26 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Zegrzu Pomorskim.

Samoloty Mig 21 były sprowadzane do Polski od końca września 1961 roku. Ogółem zakupiono rekordową ilość - 582 egzemplarze, co stanowi swoisty fenomen w Polskich Siłach Powietrznych. Imponująca jest także całkowita długość użytkowania Tego samolotu - 42 lata :!: Wyobrażacie sobie np. 582 szt. F 16 :?: :) I N N Y Ś W I A T.

Przez Polskie Lotnictwo Wojskowe przewinęły się wszystkie cztery generacje tych samolotów:
- I ( F 13, U)
- II (PF, PFM, US)
- III (M, MF, UM)
- IV (bis, UM z silnikiem R – 13)

Tyle na dzisiaj z historii.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 gru 2007, 13:06 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!

Dołączył(a): 04 maja 2007, 13:33
Posty: 2358
Lokalizacja: EGLL - LHR HEATHROW AIRPORT
7.12.1941. – 66 lat temu Japońska 1.Flota Powietrzna dokonała ataku na amerykańską bazę marynarki wojennej Pearl Harbor.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 gru 2007, 13:57 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!

Dołączył(a): 04 maja 2007, 13:33
Posty: 2358
Lokalizacja: EGLL - LHR HEATHROW AIRPORT
eNwings napisał:
Cytuj:
13 listopada 2002 - tego dnia nastąpiło otwarcie (złożonych dzień wcześniej) tzw. kopert ofertowych w odpowiedzi na zapytanie ofertowe (RFP - Request For Proposal) w 'polskim przetargu stulecia' na Wielozadaniowy Samolot Bojowy.


Wspomnę jeszcze tylko o tym, kiedy to się zaczęło...
Jeszcze na długo przed ogłoszeniem jakiegokolwiek przetargu na WSB dla Polskiego Lotnictwa, byłem na Air Show w Bydgoszczy(sierpień 1996). Na owych pokazach, bardzo wystawnie jak na ówczesne czasy, zaprezentował się Lockheed Martin, który agitował na rzecz F 16. Przy stoisku firmy otrzymałem ten oto plakat o wym. 41x53 cm.

Obrazek

Dziś ten widok nikogo już oczywiście nie dziwi, ale jak na ówczesne czasy było to dosyć odważne posunięcie, tzn. F 16 z biało – czerwoną szachownicą. Ja w owym czasie w ogóle nie marzyłem o tego typu rozwiązaniach i nawet nie brałem ich pod uwagę. W Polsce mówiło się wtedy jeszcze raczej o zakupie kolejnych „29”, niż kupnie samolotu z „zachodu”. Dopiero pod koniec 1997 MON zwrócił się z ogólnym zapytaniem do wybranych rządów, czy są zainteresowane przetargiem na dostawę dla WLOP wielozadaniowego samolotu bojowego. Trochę więc sobie poczekaliśmy, zanim sprawy nabrały tempa. Dopiero przecież pod koniec grudnia 2002 miał miejsce finał i ogłoszono zwycięzcę przetargu.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 gru 2007, 16:24 
Offline
Super aktywny
Super aktywny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lis 2006, 18:19
Posty: 681
Lokalizacja: Piła
Mam jeszcze gdzieś ten plakat. Nie powiesiłem go w pokoju właśnie ze względu na tę szachownicę. Na tym samym Airshow równie dobrze prezentował się SAAB ze swoim Grippenem. Pamiętam była nawet wystawiona kabina chyba z symulatora. Można było wsiąść, popatrzeć, popytać (only in english) ... Do dziś na mojej meblościance jest naklejka "Grippen dla Polski", które wtedy rozdawali. Oczywiście nie tak pokaźnych rozmiarów jak F16, rozmiar pocztówki.

Jednak to było 11 lat temu. Czlowiek był młody, głupi, głowę miał przepełnioną sieczką reklamową, dziennikarską i zupełnie inaczej postrzegał pewne sprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 gru 2007, 20:14 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2007, 14:51
Posty: 5285
Lokalizacja: ACES II
Ten plakat, którego scan zamieściłeś powyżej Spoterek, jest tapetą mojej komórki hehe :P. Zresztą mam ich kilka z MSPO z późnych lat 90-tych w wersji małej jw. i duuużej ok. 90/1,3 m.

p.s. Kto majstrował przy tytule wątku :) ?

_________________
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 gru 2007, 20:31 
Offline
Wyróżniony!
Wyróżniony!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2005, 19:13
Posty: 1298
Lokalizacja: z LosHeblos Kraków-Balice(EPKK)
musze poszukac ktoregos numeru lotnictwa z hmm kiedy to bylo (napewno dawno), tam byl artykuł f-16 z białoczerwoną szachownica i byly zdjecia....

_________________
Gdybym był normalny to już dawno bym zwariował

Fotki
www.qna.neostrada.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 gru 2007, 21:32 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2004, 17:17
Posty: 3777
Lokalizacja: EPGD / EPMM
Widzę, że dość popularny ten plakat jest, też taki posiadam... ;)

_________________
Per Aspera Ad Astra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 gru 2007, 22:56 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!

Dołączył(a): 04 maja 2007, 13:33
Posty: 2358
Lokalizacja: EGLL - LHR HEATHROW AIRPORT
eNwings napisał(a):
Kto majstrował przy tytule wątku

Pewnie Nasz moderator majstrował :D
Pat: temat tego wątku jest teraz jakby fuzją zablokowanego już tematu LOTNICZE ROCZNICE i DZIŚ W HISTORII.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL