forum.krzesiny.org.pl

Lotnicze forum dyskusyjne
Teraz jest 21 lip 2018, 03:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 paź 2007, 11:51 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!

Dołączył(a): 30 sie 2005, 17:34
Posty: 3411
Lokalizacja: Poznań
Do roli samolotu uderzeniowego Gripen jest trochę za mały (lekki).
F-15 jest za duży (ciężki, drogi). Pomimo swojego wieku ciągle jest platforma bardzo nowoczesną. Na przykład wersja F-15K dostarczana aktualnie do Korei (oczywiście pd.).
Poważniejszym problemem jest sprawa szybkiego podjęcia konkretnej d4ecyzji, Tak by nowe samoloty przyleciały nim wszystkie su pójdą do muzeów lub Nadzrzyc! Czasu zostało niewiele.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 paź 2007, 12:00 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2007, 14:51
Posty: 5285
Lokalizacja: ACES II
A i była też koncepcja z pozyskaniem dla jednej eskadry F-15 E/K - co prawda maszyna nie tania, ale możliwości nawet przy klikunastu maszynach rosną lawinowo :twisted:. Ale to raczej podobny żart jak z F-117 w PSP :lol:.

_________________
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 paź 2007, 12:11 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 09:43
Posty: 3381
Lokalizacja: EPKS
eNwings napisał(a):
Coś więc trzeba będzie wymyślić, bo na około dekade zostajemy tylko z 5 eskadrami a absolutne minimum to wspomniane 8 eskadr, czyli potrzebujemy ok. 130 maszyn.

Dokładnie o to mi chodziło :!: Dopiero taka liczba brzmi rozsądnie!

_________________
Forumowy kontroler lotów czyli moderator
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejlanie odbieram "pw"!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 paź 2007, 12:24 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 gru 2005, 11:46
Posty: 3719
Lokalizacja: Siedlce / Biała Podlaska
Obecna sytuacja z redukcja eskadr jest decyzja niejako wymuszoną sytuacją, bo po prostu nie ma samolotów do obsadzenia tych eskadr. Zapewne wszyscy pamietacie jak to po wycofaniu MiGów-21 w kilku jednostkach byly tylko Iskry. To dopiero był czas !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 paź 2007, 12:30 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 09:43
Posty: 3381
Lokalizacja: EPKS
Cieszy mię ten rym: Polak mądry po szkodzie:
lecz jeśli prawda i z tego nas zbodzie,
nową przypowieść Polak sobie kupi,
że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.


Jan z Czarnolasu, Pieśń o spustoszeniu Podola

_________________
Forumowy kontroler lotów czyli moderator
Spoterski monitoring MATZ EPKS ...po godzinach
Forumowy kartograf
Kontakt ze mną przez mejlanie odbieram "pw"!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 paź 2007, 15:18 
Offline
Aktywny!
Aktywny!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 wrz 2007, 17:20
Posty: 75
Lokalizacja: Radom/EPRA
Tak to bywa jak się nie myśli. Decyzję czym zastąpić Su-22 należało podjąć już 10 lat temu, bo wtedy było wiadomo że te samoloty długo nie pociągną. Oby tylko przez tą nieudolność słowa Pieśni o spustoszeniu Podola nie stały się kolejny raz prorocze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 paź 2007, 15:36 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 gru 2005, 11:46
Posty: 3719
Lokalizacja: Siedlce / Biała Podlaska
Historia powraca jak bumerang... problemy z następcami samolotów mysliwskich, szturmowych, teraz to samo ze szkolnymi, wkrótce przyjdzie czas na smigłowce transportowe, szturmowe, ratownicze...... latka lecą, a Polak i przed szkoda i o szkodzie głupi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2007, 16:25 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2007, 14:51
Posty: 5285
Lokalizacja: ACES II
Na NFoW toczy się bardzo ciekawa dyskusja dotycząca przyszłości naszych SP. Jest koncepcja, żeby wogóle nie modernizować MiGów i wycofać je około 2015, a zaoszczędzoną w ten sposób kase (na modernizacji, eksploatacji, etatach etc.) przeznaczyć na 4tą eskadre Szesnastek...

_________________
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2007, 22:04 
Offline
Aktywny!
Aktywny!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2006, 14:21
Posty: 302
Lokalizacja: Poznan
Hmm... może uznacie to za dziwactwo ale dlaczego PSP nie miałyby się zainteresować za kilka lat oczywiście, maszynami typu Eurofighter Typhoon. Może to byłby dobry wybór? :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2007, 22:12 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 wrz 2007, 13:24
Posty: 3397
Lokalizacja: Swarzędz
eNwings napisał(a):
Na NFoW toczy się bardzo ciekawa dyskusja dotycząca przyszłości naszych SP. Jest koncepcja, żeby wogóle nie modernizować MiGów i wycofać je około 2015, a zaoszczędzoną w ten sposób kase (na modernizacji, eksploatacji, etatach etc.) przeznaczyć na 4tą eskadre Szesnastek...


to jest sensowna kuncepcja...

_________________
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"
Obrazek
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2007, 22:24 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2007, 14:51
Posty: 5285
Lokalizacja: ACES II
tomash napisał(a):
eNwings napisał(a):
Na NFoW toczy się bardzo ciekawa dyskusja dotycząca przyszłości naszych SP. Jest koncepcja, żeby wogóle nie modernizować MiGów i wycofać je około 2015, a zaoszczędzoną w ten sposób kase (na modernizacji, eksploatacji, etatach etc.) przeznaczyć na 4tą eskadre Szesnastek...


to jest sensowna kuncepcja...

Ale tych koncepcji (sensownych i mniej) jest naprawde bardzo dużo... którą drogą pójdą PSP zobaczyny, narazie tkwimy w zawieszeniu :?

_________________
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 gru 2007, 13:35 
Offline
Aktywny!
Aktywny!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2007, 10:22
Posty: 115
Lokalizacja: EPWR
Dla mnie logicznym krokiem jest zakup kolejnych F-16, pytanie tylko czy muszą być to najnowsze bloki czy może bardziej ekonomicznie uzasadnione byłoby kupić wersję MLU ? Przecież te maszyny doskonale nadają się do misji szturmowych a i w walce powietrznej są bardzo sprawne (w końcu do Viper ;) ) Trzeba ciąć koszty a unifikacja byłaby krokiem we właściwym kierunku. Na razie dałbym sobie spokój z F-35.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 gru 2007, 16:35 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2007, 14:51
Posty: 5285
Lokalizacja: ACES II
mxcoil napisał(a):
Na razie dałbym sobie spokój z F-35.

Tym bardziej, że te będą dla nas (czyli państwa spoza programu JSF) dostępne najwcześniej za dekade lub jeszcze później... Ja bym sie jeszcze zastanowił nad pozyskaniem powiedzmy 2-3 eskadr T-50, jednocześnie byłby to samoolot szkolenia zaawansowanego LIFT i lekka maszyna uderzeniowa a'la AMX. Co o tym myślicie ?

_________________
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 gru 2007, 18:49 
Offline
Aktywny!
Aktywny!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2007, 10:22
Posty: 115
Lokalizacja: EPWR
eNwings napisał(a):
Ja bym sie jeszcze zastanowił nad pozyskaniem powiedzmy 2-3 eskadr T-50, jednocześnie byłby to samoolot szkolenia zaawansowanego LIFT i lekka maszyna uderzeniowa a'la AMX. Co o tym myślicie ?


Ja uważam, że nie powinniśmy kupować więcej maszyn zaawansowanego szkolenia niż jest to niezbędne do efektywnego szkolenia pilotów, mimo wszystko możliwości takich maszyn są mocno ograniczone i jak już napisałem lepiej byłoby przeznaczyć te pieniądze na pełnowartościowe samoloty klasy MLU, które do rajdów na niskich wysokościach nadają się doskonale. Poza tym nie angażują w takim stopniu eskorty jak maszyny szkolne. Mógłby się ktoś pokusić o wyliczenie jaki były koszt uzyskania 30 maszyn F-16 A/B MLU po kapitalnym remoncie z resursem powiedzmy na 5000h ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08 gru 2007, 18:51 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 wrz 2007, 13:24
Posty: 3397
Lokalizacja: Swarzędz
Ja obstawiam za kolejnymi 52+ :)

_________________
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny"
Obrazek
http://www.airliners.net/search/photo.s ... 20Wasinski


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL