forum.krzesiny.org.pl

Lotnicze forum dyskusyjne
Teraz jest 14 gru 2019, 01:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 cze 2010, 10:10 
Offline
Wyróżniony!
Wyróżniony!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2004, 11:28
Posty: 1455
Lokalizacja: EPRA, EPRP,EPWA,EPMM
Cytuj:
Wreszcie koniec problemów z dreamlinerami - ogłasza amerykański gigant samolotowy Boeing i właśnie zapowiada, że pierwsze takie samoloty dostanie japoński przewoźnik ANA - All Nippon Airways. Stanie się to jeszcze pod koniec tego roku, a w styczniu 2011 r. odbędzie się pierwszy lot w barwach tego przewoźnika, by dwa miesiące później mogły rozpocząć się loty międzynarodowe.

- W naszym portfelu zamówień jest już prawie 900 takich maszyn - mówią szefowie koncernu Boeing i dodają, że to dopiero początek. A najważniejsze jest to, że pierwszym europejskim przewoźnikiem, który będzie miał na swoim stanie te nowoczesne samoloty, będą Polskie Linie Lotnicze LOT. Według informacji podawanych w Warszawie pierwsze 787 miałyby trafić do floty LOT w 2011 r. (a do 2015 r. LOT miałby odebrać już wszystkie osiem samolotów.). Jest to jednak tylko informacja nieoficjalna, koncern Boeing oficjalnie ich nie potwierdza.

Za to centrala firmy w Seattle potwierdza, że najnowsze dziecko koncernu Boeing 787 dreamliner spędził już w powietrzu tysiąc godzin. Tym samym program testów wymaganych do certyfikacji nowej maszyny jest już niemal w połowie ukończony. Program konstrukcji boeinga 787 jest opóźniony mniej więcej o dwa lata, ale - jak zapewnia dyrekcja Boeinga - takich wpadek już więcej nie będzie i Japończycy już przygotowują się jako pierwsi do odbioru maszyn. A są to samoloty szczególne - supernowoczesne, przyjazne środowisku naturalnemu, oszczędne, jeśli chodzi o zużycie paliwa - i mają być tajną bronią amerykańskiego giganta w jego walce z największym odwiecznym rywalem, czyli europejskim Airbusem.

Dreamliner, czyli "liniowiec marzeń", jest samolotem średniego rozmiaru. Będzie zabierał od 210 do 330 pasażerów w zależności od konfiguracji miejsc. Będzie też bardziej oszczędny, jeśli chodzi o zużycie paliwa w porównaniu do poprzednich wersji. Będzie też pierwszym samolotem pasażerskim, w którym kadłub wykonano niemal w całości z materiałów kompozytowych. Jeśli 787 przeleciałby 5 tys. mil morskich, zabrawszy na swój pokład o jednego pasażera mniej, niż ma możliwość, mógłby lecieć 12 mil morskich dalej dzięki oszczędności energii zyskanej przez redukcję obciążenia równej wadze tego jednego pasażera. Gdyby całe włókno węglowe użyte do produkcji 787 dreamlinera zostałoby ułożone na taśmie o szerokości 1 cala, to taśma ta miałby długość ok. 2,2 tys. mil - dystansu, jaki dzieli Seattle i Nowy Jork. Samolot ten produkuje 1,5 MW energii. Jest to moc wystarczająca z powodzeniem do zasilenia trzech sklepów spożywczych, 60 domów lub 2 mln iPodów.
Najważniejsze jest jednak to, że 787 dreamliner używa aż o 20 proc. mniej paliwa niż podobne samoloty. A udało się to osiągnąć między innymi dzięki nowoczesnym silnikom, zwiększonemu zastosowaniu lekkich kompozytowych materiałów oraz nowoczesnej aerodynamice samolotu.

Boeing 787 jest zaprojektowany tak, aby spełniać niezwykle wymagające normy, jeśli chodzi o ochronę środowiska. I tak emisja tlenków azotu będzie o 30 proc. niższa niż w boeingach 767, a także niższa niż przyszłe rygorystyczne regulacje określone przez odpowiednie służby na całym świecie. Boeing ograniczył także poziom hałasu wydawanego przez 787. Taki efekt dało zastosowanie wielu nowych technologii. Najważniejsze z nich to akustycznie przystosowane elementy silnika takie jak otwory, obudowa i szewrony - ząbkowane części znajdujące się na tyłach silnika. Natężenie hałasu wydawanego przez 787 wynosi 85 decybeli, czyli jest porównywalne z hałasem ruchu ulicznego, i nie jest słyszane przez osoby znajdujące się już poza granicami lotniska. Poziom hałasu został w efekcie obniżony o ponad 60 proc. w porównaniu do dzisiejszych samolotów.

Korzystny dla środowiska jest też zasięg boeinga 787, ponieważ umożliwia wykonywanie bezpośrednich lotów do miast średniej wielkości. Chociaż zasięg dzisiejszych dużych samolotów pasażerskich pozwala na wykonywanie takich lotów, są one nieekonomiczne. 787 jest w stanie efektywnie wykonywać loty pomiędzy średnimi miastami, eliminując tym samym potrzebę dodatkowych startów i lądowań. Jest oczywiste, że bezpośrednie połączenia korzystnie wpływają na środowisko. Loty bez międzylądowań oznaczają mniej zużytego paliwa i w efekcie mniejszą emisję zanieczyszczeń i mniej hałasu. Ponadto lotniska i korytarze lotnicze stają się wtedy mniej zatłoczone.

Badania dowodzą, że od 30 do 50 proc. pasażerów lotnisk przesiada się na inny samolot, stwarzając tym samym tłok i zanieczyszczając środowisko miast, które nie są docelowym miejscem ich podróży. 787 jest zaprojektowany tak, aby przewozić pasażerów i ich bagaże z miasta wylotu to miasta docelowego w najbardziej ekologiczny sposób.

Link: http://biznes.onet.pl/lot-jako-pierwszy ... news-detal

_________________
"...Nie wiem na co będzie trzecia wojna światowa, ale czwarta będzie na pewno na maczugi." - Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2012, 20:00 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!

Dołączył(a): 30 sie 2005, 17:34
Posty: 3411
Lokalizacja: Poznań
Lotowski Dreamliner już lata :)
http://lotniczapolska.pl/787-LOT-u-w-powietrzu,26923
Cytuj:
787 LOT-u w powietrzu
Pod koniec września wyjechał z lakierni. Wczoraj po raz pierwszy wzbił się w powietrze. Przedstawiamy zdjęcia z pierwszego lotu testowego Boeinga 787 Polskich Linii Lotniczych LOT, który już w przyszłym miesiącu przyleci do Warszawy.
Wczoraj (18 października) około godziny 22:00 czasu polskiego odbył się pierwszy lot testowy Boeinga 787 Polskich Linii Lotniczych LOT.
Dreamliner z numerami rejestracyjnymi SP-LRA wystartował z przyfabrycznego lotniska Paine Field i krążył około trzech godzin nad Seattle. Około godziny 1:00 naszego czasu wylądował w Everett.
Maszyna z oznaczeniem fabrycznym LN61 / ZA270 pod koniec września wyjechała z lakierni, gdzie otrzymała pełne malowanie LOT-u.
"Polski" Dreamliner przeszedł też etap poprawek technicznych, obejmujących zmiany konstrukcyjne i techniczno - elektryczne, by odpowiadały one bieżącej konfiguracji produkcyjnej maszyn 787.
W fabryce w Everett wprowadzaniem zmian do już wyprodukowanych maszyn zajmuje się specjalnie utworzony w tym celu dział inżynieryjny.
Pierwszy Boeing 787 przyleci do Polski w połowie listopada, PLL LOT będzie pierwszą w Europie linią lotniczą, która otrzyma ten model samolotu. Pięć załóg już ukończyło kursy i zdało egzaminy na symulatorze, co oznacza, że PLL LOT jest już gotowy na przyjęcie nowych maszyn.
Po przylocie do Warszawy pierwszy samolot odbędzie kilka lotów po kraju, by piloci mogli odbyć wymaganą przed lotami komercyjnymi praktykę liniową. Pierwszy lot z pasażerami zaplanowano na 14 grudnia, kiedy to Dreamliner poleci do Pragi i tym samym zainauguruje krótką serię lotów europejskich, która potrwa do połowy stycznia 2013 roku. Pierwszy lot transatlantycki nowy Dreamliner odbędzie 16 stycznia.
Zdjęcia: PLL LOT
pk


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL