forum.krzesiny.org.pl

Lotnicze forum dyskusyjne
Teraz jest 12 gru 2019, 20:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 maja 2010, 20:41 
Offline
Aktywny!
Aktywny!

Dołączył(a): 28 mar 2010, 18:57
Posty: 121
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
VN24 dotarło do zdjęcia pokazującego wygląd nowych samolotów, którymi będą latać polskie ważne osobistości. Jeden z dwóch Embraerów 175 czarterowanych od LOT-u otrzymał już rządowe, biało-czerwone malowanie.
Embraer nie ma namalowanej na stateczniku pionowym szachownicy, która oznaczała by przynależność samolotu do lotnictwa wojskowego.
Potwierdza to zapowiedzi, że nowe maszyny dla VIPów będą czarterowane od LOT-u i pozostaną maszynami cywilnymi, obsługiwanymi przez mechaników narodowego przewoźnika. Co najistotniejsze, oznacza to, że za ich sterami zasiądą piloci cywilni, a nie tak jak dotychczas w samolotach rządowych, piloci wojskowi.

Wreszcie nowe maszyny dla władzy

Konieczność odmłodzenia floty samolotów, którym latają polskie ważne osobistości, była znana od wielu lat. Dopiero katastrofa w Smoleńsku nadała tej sprawie rozpędu, ponieważ wszystkie wcześniejsze próby pozyskania nowych maszyn upadały z powodu ograniczonych funduszy i sporów politycznych.
Teraz też dają o sobie znać ograniczenia finansowe, z powodu których samoloty będą tylko czarterowane (wypożyczane) przez MON od LOT-u.

Mniejszy, ale zdecydowanie nowszy

Embraer 175 jest konstrukcją lokującą się pomiędzy małymi a średnimi samolotami pasażerskimi. Mogą przewozić, w zależności od wersji, od 78 do 88 pasażerów na odległość około 3700 kilometrów. Mniejszy od TU-154 zasięg uniemożliwi nieprzerwane loty transatlantyckie.

Projektowanie samolotów rodziny Embraera rozpoczęto pod koniec XX wieku, a do produkcji weszły w 2002 roku. LOT był pierwszym odbiorcą tych samolotów na świecie w 2004 roku. Są to maszyny o wiele nowocześniejsze od dotychczas używanych Tupolewów 154 i Jaków 40. Reprezentują zupełnie inną epokę w konstrukcji samolotów pasażerskich.

mk/mtom



http://www.tvn24.pl/-1,1658343,0,1,bial ... omosc.html

Proszę bardzo ; ) Coś ciekawego : D
Nie wiem czy jest już taki temat, ale dodałem ; )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 maja 2010, 21:37 
Offline
Wyróżniony!
Wyróżniony!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2007, 11:27
Posty: 1264
Lokalizacja: Poznań
Ładny skubany. Z przodu to Jak-40 :lol:
Tzeba czekać kiedy na EPPO lub EPKS się pojawi.

_________________
http://milosz-adamczewski.pl
Forumwielotematyczne
http://lotnictwo.net.pl/gallery_foto_se ... author=857
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=38925
http://picasaweb.google.com/amiloszpro2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 cze 2010, 16:32 
Offline
Aktywny!
Aktywny!

Dołączył(a): 28 mar 2010, 18:57
Posty: 121
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Nowy samolot dla polskich VIP-ów, czyli jeden z wyczarterowanych of LOT-u Embraerów 175, już w nowych, rządowych barwach. Maszyna opuściła już hangar i można ją było dostrzec na płycie Okęcia.
Pierwsze zdjęcia samolotu, jeszcze w hangarze TVN24 już prezentowała. Tym razem reporter TVN24 dpstrzegł go na płycie lotniska Okęcie, przy hangarach serwisowych PLL LOT.
SP-LIG (Sierra Papa - Lima India Golf) - takie będą znaki rejestracyjne rządowej maszyny.

Bez szachownicy, czyli w cywilu

Nowe zdjęcia wyraźnie potwierdzają, że Embraer nie ma namalowanej na stateczniku pionowym szachownicy, która oznaczałaby przynależność samolotu do lotnictwa wojskowego. Czarterowane od LOT-u maszyny dla VIP-ów będą więc maszynami cywilnymi, obsługiwanymi przez mechaników narodowego przewoźnika.

Oznacza to też, że za ich sterami zasiądą piloci cywilni, a nie tak jak dotychczas w samolotach rządowych, piloci wojskowi.

mk/sk


http://www.tvn24.pl/-1,1659394,0,1,nowy ... omosc.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2010, 08:57 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!

Dołączył(a): 30 sie 2005, 17:34
Posty: 3411
Lokalizacja: Poznań
Kilka "ciekawostek" o pierwszych lotach.
http://www.altair.com.pl/start-4721
Cytuj:
Tzw. rządowy Embraer skompromitował się już w pierwszym poważniejszym locie, 20 czerwca do Afganistanu, pokazując swe najgorsze cechy. Planowany oblot samolotu trwał nie godzinę, a półtorej. Z kolei rutynowy przegląd po oblocie zamiast godziny potrwał... aż 5 godzin. Problemy techniczne spowodowały, że planowany rejs z p.o. prezydenta RP Bronisławem Komorowskim został opóźniony o 2 godziny 18 minut (według umowy, samolot powinien być gotowy do lotu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia zapotrzebowania, to miała być – zdaniem Idzika – jedna z zalet skorzystania z floty PLL LOT...). Zamiast o 20:00 Embraer 175 SP-LIG wystartował z Warszawy dopiero o 22:18. Po 3 h 20 min. samolot wylądował w Erewaniu w Armenii, skąd po zatankowaniu paliwa, o 2:20 odleciał do Termezu w Uzbekistanie, gdzie wylądował o 5:07. Odległość z Warszawy do Erewania wynosi 2233 km, a z Erewania do Termezu 2012 km. Tylko takie odległości Embraer 175 zdołał pokonać z zaledwie 25 osobami na pokładzie... B. Komorowskiemu towarzyszyli ministrowie Radosław Sikorski i Bogdan Klich, oraz szef BBN Stanisław Koziej, ochrona i dziennikarze.
Dalej, w rejon działań wojennych cywilny, LOT-owski Embraer 175 nie mógł już w ogóle lecieć. Z Termezu do Kabulu delegacja miała dotrzeć niemieckim Transallem, jednak ostatecznie kontynuowała podróż polskim C295M. Do tego samolotu nie zmieścili się wszyscy. Dziennikarze musieli przeprowadzić losowanie. Dwóch pechowców zostało w Termezie... C295M zawiózł wybrańców do Kabulu, skąd do bazy Ghazni członkowie delegacji dotarli amerykańskimi śmigłowcami.
Powrót był jeszcze ciekawszy. Z Ghazni do Kabulu znowu delegacja poleciała amerykańskimi śmigłowcami, stamtąd zaś udostępnionym przez Szwedów Herculesem. Ale tylko do Mazer-e-Shariff, skąd Polaków do Termezu wiózł niemiecki Transall. Dopiero tam delegacja przesiadła się do Embraera 175. Samolot miał wystartować o 16:20, ale z powodu opóźnienia przylotu z Warszawy, dokąd w międzyczasie pusty poleciał, udało się odlecieć do Erewania o 19:30. W stolicy Armenii wylądował dopiero o 22:41. Postój na uzupełnienie paliwa potrwał 42 minuty. Do Warszawy delegacja wróciła późną nocą, o 2:25, po trwającym 3 godziny i 2 min. ostatnim przelocie.
Embraery 175 poza daleką wyprawą, do której zupełnie się nie nadają, latają też na krótszych trasach. W tych lotach zazwyczaj są prawie puste. 18 czerwca ponad 70-miejscowy samolot przewiózł z Warszawy do Krakowa 5 osób, stamtąd do Gdańska 4, a do Warszawy znowu 5. 23 czerwca poleciał z Warszawy do Paryża z 11 pasażerami, a wrócił z 13. Średni stopień zapełnienia w tych lotach – uwzględniając puste przeloty – to kilka procent. Za wożenie powietrza płacą oczywiście podatnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2010, 21:33 
Offline
Wyróżniony!
Wyróżniony!

Dołączył(a): 29 sty 2008, 15:29
Posty: 1412
Lokalizacja: EPKS
I macie swój czarter :D hahah. Szpan na wsi , żal w mieście jak to mówią :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL