forum.krzesiny.org.pl

Lotnicze forum dyskusyjne
Teraz jest 02 cze 2020, 07:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Czy jesteś za szybkim wycofaniem Su-22/MiG-29 w celu szybszego pozyskania nowych WSB/ LIFT ?
Tak. 11%  11%  [ 3 ]
Raczej tak. 4%  4%  [ 1 ]
Raczej nie. 11%  11%  [ 3 ]
Nie. 75%  75%  [ 21 ]
Nie mam zdania w tej kwestii. 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 28
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 paź 2009, 20:35 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2007, 14:51
Posty: 5285
Lokalizacja: ACES II
O co Tobie chodzi rafels?
To jest kurna forum... do rozmawiania, wymiany opinii... Generałowie też na pewno przy piwie rozmawiają że chcieli by mieć to i tamto, tyle tego i tyle tamtego.. My robimy to samo. Oczywiście każdy stara się zaproponować swoją wizję. A jak jest dużo pomysłów to może któryś okaże się ok i będzie można go wprowadzać w życie.
Jak masz jakiś pomysł to wal... pomyślimy, skonfrontujemy, zobaczymy co nam wyjdzie.. :wink:

_________________
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 paź 2009, 20:47 
W jaki sposób wcielisz w życie choćby najlepszy pomysł ?!
W tym kraju NIE MA pieniędzy na podstawową działalność logistyczną (w każdym resorcie) a chcesz dyskutować o nowych dostawach ef-ów ???
Od lat nie można z powodów finansowych kupić samolotu dla vip-ów, lpr-y ledwo ledwo (a problemy dopiero będą) itd (lista jest długa).
Może od razu podyskutujmy o kupnie kilku B-2 (a co...) albo jakichś innych Raptor-ach (a czemu nie...).
Zrozum - to nie ma sensu, a tylko wywołuje uśmiechy.
To moje zdanie, oczywiście możecie je olać (i tak pewnie będzie), ale swoje żale wylałem i jest mi z tym lepiej :mrgreen:
Przynajmniej nabiłem sobie kilka postów... :wink:


Góra
  
 
PostNapisane: 18 paź 2009, 21:08 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2007, 14:51
Posty: 5285
Lokalizacja: ACES II
:D Uśmiechy? A to dobrze się składa bo śmiech to zdrowie :wink:
B-2 akurat już nie produkują więc może być problem obawiam się :roll: Poza tym lotniskowiec ani bombowce strategiczne nam nie są potrzebne aż tak bardzo.

...

Skoro to nie ma sensu to po co się odzywasz? Tym samym zaprzeczyłeś sam sobie. Ma sens. Zapewniam Cię.
Gdyby wszyscy prezentowali takie podejście to byśmy z jaskini nie wyszli jako gatunek, nie ma sensu bo pada.
Nie wiem na ile to ultraracjonalne-pesimistyczne podejście (i skąd się wzięło) a na ile tradycyjne polskie malkontenctwo.. Jedno i drugie przeczy postępowi, w każdej dziedzinie.

Pozdrawaim
Norbert

_________________
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 paź 2009, 21:21 
Nieeee no spoko. Można tak o d... Maryni bez końca...
Ja wysiadam i omijam szerokim łukiem (kolejny) wątek.
Po prostu nie lubię przelewać z pustego w próżne. EOT


Góra
  
 
PostNapisane: 19 paź 2009, 13:00 
Offline
Super aktywny
Super aktywny

Dołączył(a): 06 gru 2007, 11:53
Posty: 988
rafels napisał(a):
Pablo napisał(a):
Wydaje mi się, że w tym celu powstał ten temat

Tzn. w jakim? Jedynym rozsądnym i wytłumaczalnym dla mnie powodem jest... nabijanie liczby postów.

Trochę Cię rafels nie rozumiem. Powiem jak to widzę (bo do zajmowania strony w tym konflikcie który toczy się na tym forum od jakiegoś czasu nie mam zamiaru). Jest to forum. Forum istnieje aby wymieniać poglądy, mniej lub bardziej konstruktywne. Prowadzić rozmowę. Dyskutować. Jeśli ktoś się zapisał na forum a nie podoba mu się temat to niech w nim nie pisze. Tak ja robię.
rafels napisał(a):
"Prezesa" czego? Dowódcy Sił Powietrznych czy szefa MON?
Sorry, ale to przypomina piaskownicę i pogaduchy przedszkolaków nt. jaki samochód kupię jak będę duży...
Wyrwane z kontekstu: "w miejsce tych starych XXX dokupmy ...szt. tych YYY a te ZZZ zezłomujmy bo są za drogie w eksploatacji, albo wyleasingujmy używane, te nie bo są przestarzałe itd. ..."
do tego ta hm... idiotyczna sonda na wstępie.
Wiecie jak śmiesznie to się czyta? Bierzcie pod uwagę, że forum przeglądają ludzie z branży i naprawdę nieźle się bawią cytując sobie co lepsze fragmenty.
Macie olbrzymią wiedzę lotniczą (naprawdę większą niż większość z nas, ponieważ my mamy wąskie specjalizacje) ale ta lista życzeń jest ciut żenująca przy obecnym stanie kasy państwa...

Mało mnie obchodzi w życiu co inny o mnie myślą. Jeśli ktoś to czyta, ok. Ale naprawdę nie obchodzi mnie, że ktoś to czyta a potem ma zabawę z tego (co świadczy o dojrzałości tej osoby! ).
Pablo napisał(a):
Ten niski poziom merytoryczny jest po prostu spowodowany luźniejszym niż na innych forach lotniczych klimatem. Połowa tego forum to spam większy lub mniejszy.
Myślę że "ludzie z branży" po samym tytule do tego tematu nie wejdą.

Dlatego też nie zabieram głosu na bądź co bądź bardziej profesjonalnym forum jakim jest np NFOW.
ALE kurde, przepraszam co mam, niby założyć sobie forum "specjalnie dla laików" :?:

I na koniec. Bajki z nabijaniem postów to nie dla mnie. Trzeba mieć kompleksy chyba, żeby zwracać uwagę na liczbę postów. Jak dla mnie tego miernika postów mogłoby nie być (jak na większości forów).
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2009, 14:14 
Wygraliście...
Cytuj:
"Forum istnieje aby wymieniać poglądy, mniej lub bardziej konstruktywne. Prowadzić rozmowę. Dyskutować.
Jeśli ktoś się zapisał na forum a nie podoba mu się temat to niech w nim nie pisze."

Jako, że nie podoba mi się temat a wyrażanie swojej opinii jest nie na miejscu - usilnie proszę o wybaczenie.
To się więcej nie powtórzy... [Definitywny EOT]


Góra
  
 
PostNapisane: 26 paź 2009, 18:54 
Offline
Wyróżniony!
Wyróżniony!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2008, 15:25
Posty: 1223
Lokalizacja: Bydgoszcz (EPBY)
MON: śmigłowce i LIFT w planach

Dwadzieścia sześć śmigłowców, szesnaście samolotów szkolno-bojowych czy bezzałogowe systemy powietrzne – to wybrane elementy programów operacyjnych przygotowanych przez resort obrony. W poniedziałek odbyła się konferencja prasowa ministra Bogdana Klicha poświęcona modernizacji technicznej Sił Zbrojnych.

Konferencja prasowa odbyła się w poniedziałek, 26 października, w siedzibie MON w Warszawie. Ministrowi Bogdanowi Klichowi towarzyszyli szef Sztabu Generalnego WP generał Franciszek Gągor i pełnomocnik podsekretarza stanu ds. uzbrojenia i modernizacji Marcin Idzik. Podczas konferencji przedstawiono informację na temat pakietu programów operacyjnych, przygotowanych przez resort oraz Sztab Generalny WP. Czternaście programów operacyjnych stanowi wyznacznik rozwoju Sił Zbrojnych, a zwłaszcza modernizacji technicznej, na najbliższą dekadę. Przygotowując pakiet pod uwagę wzięto zarówno priorytety rozwoju armii, jak i aktualne i przewidywane możliwości finansowe resortu. Wśród czternastu programów operacyjnych znalazło się pięć programów głównych oraz dziewięć specjalistycznych. Część z nich dotyczy statków powietrznych.

Programy główne to: 1. Systemy obrony powietrznej i obrony przeciwlotniczej; 2. Śmigłowce wsparcia bojowego i zabezpieczenia; 3. Modernizacja Marynarki Wojennej; 4. Zintegrowane systemy wsparcia dowodzenia oraz zobrazowania pola walki C4ISR; 5. Bezzałogowe systemy rozpoznawcze i rozpoznawczo-uderzeniowe.

Programy specjalistyczne są następujące: 1. Indywidualne wyposażenie i uzbrojenie żołnierza – TYTAN; 2. Symulatory i trenażery; 3. Samolot szkolno-bojowy LIFT; 4. Samoloty transportowe M28; 5. Wyrzutnie WR-40 LANGUSTA; 6. Artyleria lufowa (155 mm armato-haubice samobieżne na podwoziu gąsienicowym – KRAB oraz 155 mm armato-haubice samobieżne na podwoziu kołowym – KRYL); 7. Wieloprowadnicowe wyrzutnie rakietowe MLRS – HOMAR; 8. Kołowe transportery opancerzone – KTO ROSOMAK; 9. Przeciwpancerne pociski kierowane – PPK SPIKE.

Łączny koszt wdrożenia do 2018 roku powyższych czternastu programów operacyjnych szacuje się na ok. 30 mld zł, co stanowi ok. 20 proc. wydatków budżetowych.

Zakup dwudziestu sześciu śmigłowców wsparcia bojowego i zabezpieczenia, zaplanowany na lata 2013-2018, pochłonie ok. 20 proc. całościowego kosztu pakietu programów operacyjnych. Będą to śmigłowce różnych wersji i przeznaczenia, zakupione w celu osiągnięcia zdolności w zakresie działań aeromobilnych i bezpośredniego wsparcia wojsk. Znaczny udział programu śmigłowcowego w pakiecie wiąże się z priorytetowym traktowaniem bezpieczeństwa żołnierzy uczestniczących w misjach poza granicami kraju. Istotny wpływ na bezpieczeństwo żołnierzy na misjach ma także inny program główny, dotyczący zakupu bezzałogowych systemów powietrznych (8 proc. całościowego kosztu pakietów). Planuje się pozyskać systemy różnych klas (w tym MINI, krótkiego i średniego zasięgu), co pozwoli zwiększyć zdolności do prowadzenia rozpoznania obrazowego do 300 km.

W latach 2013-2015 Siły Powietrzne powinny otrzymać szesnaście samolotów szkolno-bojowych klasy LIFT. Umożliwią one spełnienie wymogów nowoczesnego systemu praktycznego szkolenia załóg w powietrzu oraz współczesnego pola walki. Program specjalistyczny "Samoloty transportowe M28" dotyczy wdrożenia do Sił Powietrznych zakupionych w Mielcu Bryz (M28B/PT-65) wyposażonych w nowoczesną awionikę GOLD CLOWN (w przyszłości GLASS COCKPIT), z możliwością doposażenia w systemy obrony biernej oraz w wersji pasażersko-transportowej. Pozwoli to na stworzenie możliwości praktycznego przygotowania personelu latającego (od szkolenia podstawowego do zaawansowanego) do przeszkolenia na samoloty transportowe CASA C-295M, C-130 Hercules oraz samoloty do przewozu VIP-ów.

Źródło: Departament Prasowo-Informacyjny MON
źródło:http://lotniczapolska.pl/MON:-smiglowce-i-LIFT-w-planach,9605
Sławomir Kasjaniuk

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2009, 08:19 
Offline
Aktywny!
Aktywny!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2005, 12:13
Posty: 229
Odnośnie Sił Powietrznych zapomnieli dodać

...Wbrew zamiarom ogłoszonym w dniu dostaw pierwszych F-16 do Poznania-Krzesin w listopadzie 2006, Siły Powietrzne nie mają szans na otrzymanie do 2018 nowych samolotów bojowych w miejsce wycofywanych Su-22M4. Sytuację ma ratować płytka modernizacja części MiGów-29, planowana do realizacji w WZL-2 w najbliższych latach. Miałaby ona zwiększyć możliwość wykorzystania tych samolotów do zadań obrony powietrznej w okresie do 2026-2028. Bez tych działań konieczne byłoby wycofanie ich z eksploatacji pod koniec II dekady XXI wieku, co postawiłoby SP w dramatycznej sytuacji. Alternatywą mogłoby być ewentualne szybsze wycofanie MiGów-29 i zastąpienie ich mniejszą liczbą używanych, ale stosunkowo nowoczesnych samolotów nowszej generacji, dedykowanych jedynie do misji obrony powietrznej, ale w pełni zdolnych do działania w systemie zautomatyzowanym, z nowoczesnymi systemami samoobrony oraz dostosowanych do przenoszenia uzbrojenia z arsenałów zachodnich. Oficjalnie taka opcja nie jest obecnie brana pod uwagę w analizach SG WP...

Źródło: Altair
źródło:http://www.altair.com.pl/start-3614


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2010, 10:44 
Offline
Wyróżniony!
Wyróżniony!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2008, 15:25
Posty: 1223
Lokalizacja: Bydgoszcz (EPBY)
Nie bardzo wiedziałem gdzie to dac dlatego mam nadzieję że ten artykuł tutaj pasuje. :wink:

Cytuj:
cyt: Z ustaleń „Wprost” i „Dżungli politycznej” wynika, że jednym z rozważanych wariantów jest zmiana na stanowisku szefa MSZ. Według tego scenariusza, nowym ministrem mógłby zostać Jan Krzysztof Bielecki, a Radosław Sikorski miałby z kolei przejść do MON. Być może dostałby też tekę wicepremiera. Dotychczasowy szef MON Bogdan Klich jest zaś rozważany jako kandydat w wyborach prezydenckich w Krakowie.


więcej: http://www.tvp.info/informacje/polska/t ... -szefa-msz

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2010, 14:42 
Offline
Wyróżniony!
Wyróżniony!

Dołączył(a): 29 sty 2008, 15:29
Posty: 1412
Lokalizacja: EPKS
Sikorski już raz był szefem MON , no zobaczymy co z tego wyjdzie :) w MSZ mu bardzo dobrze idzie , osobiście lubię tą postać areny politycznej .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2010, 14:44 
Offline
Wyróżniony!
Wyróżniony!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 lut 2008, 08:14
Posty: 1007
Lokalizacja: EPMM
Ogólnie był lubianym i jednym z lepszych szefów MONu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2010, 19:17 
Offline
Prawie moderator!
Prawie moderator!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2007, 14:51
Posty: 5285
Lokalizacja: ACES II
W najnowszym numerze 'PZ' (nr 34) wywiad z d-cą Sił Powietrznych gen. Majewskim. Oto kilka ciekawych cytatów:

PZ. Czy dzisiaj można powiedzieć, że w SP źle się dzieje?
LM. Jest to zbyt śmiała i nie do końca uzasadniona teza. Choć z drugiej strony zawsze może być lepiej i do tego dążymy. Przykładowo, aby przepisy normujące szkolenie lotnicze były bardziej czytelne, lepiej przystosowane do wszystkich uwarunkowań, opracowaliśmy poprawki do regulaminu lotów, do instrukcji ich organizacji, instrukcji prowadzenia korespondencji radiowej, do wszystkich dokumentów, które dają nam możliwość podniesienia na wyższy poziom bezpieczeństwa wykonywania lotów, szybszej reakcji na powstałe przesłanki i zagrożenia. Pracujemy także nad usprawnieniem systemu nadzoru i kontroli.

PZ. Czy w SP ma miejsce "dokręcanie śruby" ?
LM. To nie jest zbyt trafne określenie. Powiedział bym raczej: uświadamianie, że przestrzeganie i skrupulatne egzekwowanie przepisów jest rzeczywiście bardzo ważne i konieczne. To brzmi trochę jak truizm, ale w lotnictwie nie ma miejsca na taryfę ulgową. czyli znowu wracamy do systemu: dobre przepisy, dobra organizacja, dobre zarządzanie i dowodzenie, dobre szkolenie, dobre analizowanie, omawianie i wyciąganie wniosków. I myślenie - przez cały czas. Zero rutyny!

PZ. Porozmawiajmy o szkoleniu. Jak w przyszłości będzie ono wyglądało w Dęblinie? W końcu będziemy mięli przecież samoloty LIFT, symulatory i całą związaną z tym logistykę?
LM. Nasz system szkolenia lotniczego opiera się na dwóch filarach - "Szkole Orląt" w Dęblinie, która się rozwija i to jest proces ciągły oraz na 4 Skrzydle Lotnictwa Szkolnego, które od pewnego już czasu dostaje nowy sprzęt lotniczy. Unowocześniamy także wyposażenie lotnisk w Dęblinie i Radomiu. Jest samolot szkolenia podstawowego Orlik, który modernizujemy, podnosząc jego walory. Mamy również nowoczesny śmigłowiec do szkolenia podstawowego SW-4 i intensywnie szkolimy na nim pilotów. Brakującym ogniwem w tej chwili jest samolot szkolenia zaawansowanego. Na razie wiec piloci szkolą się za granicą, w Stanach Zjednoczonych. Jest to o tyle ważne, że tam zdobywają wiedzę według najnowocześniejszych procedur, których nam do tej pory - szczególnie w lotnictwie bojowym brakowało (...).

PZ. Skąd dzisiaj będą rekrutowani instruktorzy na samoloty szkolenia zaawansowanego, bo w sumie tylko niewielki odsetek tych, którymi dysponujemy, ma doświadczenie bojowe? Może powinniście sięgnąć po emerytów? Wielu było przecież dobrze wyszkolonych.
LM. Tak, ale w innych uwarunkowaniach. lotnictwo lat osiemdziesiątych czy osiemdziesiątych różniło się od współczesnego. Mówiliśmy na początku, że wciąż zmieniają się procedury, systemy i przepisy. Przystosowuje się je do wyposażenia samolotu. i lotniska. Przecież MiG-21 czy 23 to co innego niż MiG-29, a z kolei MiG-29 różni się istotnie od F-16. Przez lata zmieniło się tak wiele, że ci "emeryci", o których wspominaliście, skądinąd doskonali piloci z ogromnym bagażem doświadczeń, musieliby wielu rzeczy uczyć się od początku. Zatem nie wydaje się by był to dobry pomysł, zwłaszcza w lotnictwie bojowym. W transportowym natomiast jest to możliwe (...).

PZ. Co możemy w tej chwili powiedzieć o samolocie szkolenia zaawansowanego?
LM. Uruchomiono procedury jego pozyskania i w tym roku będziemy wiedzieć jaka to będzie maszyna. :o Rozpoczęliśmy już budowę infrastruktury w Dęblinie. Jak już wcześniej wspomniałem, mamy wyselekcjonowaną grupę na samoloty LIFT. Przygotowujemy się do tego od dawna tak jak to było w przypadku F-16. Taki proces trwa kilka lat. mamy odpowiednie dowiadczenie w tej dziedzinie.

PZ. czy nadal jest przewidywany tzw. analogowy i cyfrowy proces szkolenia? Czyli najpierw Orlik, potem rewitalizowana TS-11 Iskra, w końcu Su-22 i MiG-29 oraz orlik, LIFT i w końcu F-16?
LM. To jest pytanie z dobrą odpowiedzią. Chcemy aby Iskry służyły do szkolenia zaawansowanego przed rozpoczęciem szkolenia na MiG-29 i Su-22. To sprawdzona już droga. Zmodernizowane Iskry po wymianie fotela, silnika i podstawowej awioniki mogłyby spokojnie latać jeszcze 10-15 lat, czyli tyle samo co MiGi oraz Su. Nie jest to droga modernizacja. Po niej samoloty te byłyby bardziej kompatybilne z MiG-29. Nie to w tej chwili jest jednak najważniejsze. Dla nas priorytet stanowi pozyskanie samolotu LIFT. On może naprawdę zmienić system szkolenia, tak jak F-16 zmienił lotnictwo bojowe.

PZ. Czy prawdą jest, że w polskim lotnictwie istnieją dwie kategorie pilotów: ci z F-16 i - nazwijmy to umownie - cała reszta? Tymczasem są to przecież ludzie o podobnych doświadczeniach, osiągnięciach zawodowych czy nalotach. Co gorsza, grupa "nieefowska" jest słabiej opłacana, co dotyczy także techników. Czy zgadza się Pan z tym?
LM. F-16 wymaga największych predyspozycji, możliwości i umiejętności. To w zasadzie nie jest już samolot, lecz najbardziej zaawansowana platforma latająca. Wymaga więc dużych umiejętności nie tylko jeśli chodzi o latanie, lecz także o wykorzystanie systemów komputerowych. Tę wiedzę zdobywa się bardzo ciężką nauką i pracą. Piloci F-16 latają rocznie po 120-160 h (rocznie) - często nawet więcej - i to wielokrotnie w skrajnych warunkach, zarówno w kraju jak i na ćwiczeniach międzynarodowych, za granicą. System szkolenia, co należy podkreślić, daje możliwość, żeby z Su-22 lub MiG-29 przeszkolić się również na "efy". I tak robimy. Najlepsi, starannie wyselekcjonowani piloci z tych samolotów są szkoleni w Krzesinach. Furtka zatem tak naprawdę nie jest dla nikogo zamknięta. Piloci na F-16 muszą też spełniać bardzo wysokie wymagania zdrowotne. Można latć na MiG-29 a e nie zawsze na F-16. A ich zarobki? Tak zwsze było, że piloci latający na sprzęcie nowej generacji byli lepiej opłacani (...).

PZ. Czy opłaca się nam program Hercules?
LM. Opłaca. Finansuje go zresztą strona amerykańska. My w tej kwestii inwestujemy w budowę infrastruktury lotniska w Powidzu, które dzięki temu będzie jednym z bardziej nowoczesnych lotnisk, jeśli chodzi o lotnictwo transportowe. Po Poznaniu i Łasku trzeci m z prawdziwego zdarzenia, między innymi z nowymi systemami lądowania, wyremontowanym pasem, nowoczesnym hangarem i całą pozostałą infrastrukturą. Stanie się naprawdę nowoczesnym lotniskiem. Jeśli chodzi o samoloty, to Amerykanie przecenili możliwości remontu i modernizacji oraz sprawność tych maszyn. Wprowadzenie ich do uzbrojenia w Polsce wymaga więcej czasu. Na razie dysponujemy dwoma Herculesami, z których jeden jest sprawny i wykonuje dziennie 5-6 h nalotu, a drugi w ciągu najbliższych kilku dni powinien być przygotowany do lotów po obowiązkowym przeglądzie technicznym. We wrzesniu dostaniemy dwa kolejne - a więc będziemy mieć cztery takie maszyny (...).

PZ. Czy nie mogliśmy się postarać o inne samoloty transportowe?
ML. Oczywiście chcielibyśmy mieć na przykład nowszą wersję C-130J, ale na to są potrzebne ogromne pieniądze których w tej chwili nie mamy.

_________________
ObrazekObrazek
Yeah, all you f@ckers wish you flew the Viper ** More than just a job! It's a state of being.......


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2010, 20:22 
Offline
Super aktywny
Super aktywny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 wrz 2008, 16:34
Posty: 844
Lokalizacja: Poznań
Wymagania zdrowotne - inne na MiG-29 inne na eFa? Modernizacja iskier? Niusy nie z tej ziemi 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL